Foderfråga

linafina

Trådstartare
Min fråga till Er uppfödare och valpköpare är hur ni gör med foder när ni säljer/köper valp. Ni som har äldre hundar, hur gjorde ni när ni köpte Er valp?

Uppfödare:
När ni säljer valp, lämnar ni då med lite utav det foder som valpen ätit av eller rekomenderar ett visst foder som hunden ska äta eller får valpköparen själv bestämma på egen hand?

Valpköpare:
Ger ni det foder som uppfödaren eventuellt rekomenderat eller väljer ni ett på egen hand?

Hoppas ni förstår ungefär hur jag menar :D.
 
Sv: Foderfråga

Vi pratade med uppfödaren om vad valpen hade ätit för fodret och fortsatte med det. Onödigt och dumt att uppröra en orolig valpmage ytterligare med ett foderbyte direkt efter flytten tycker jag :)
 
Sv: Foderfråga

När jag fick mina hundar så fick jag med en påse mat. Sen fortsatte vi köpa den sorten då den är väldigt bra.
 
Sv: Foderfråga

Valparna som jag säljer får med sig en påse med den mat de ätit här, men det står valpköparna fritt att utfodra sin hund med vilket foder de vill.

När jag köper en valp, så får den övergå till det foder jag ger mina övriga hundar.
 
Sv: Foderfråga

Det var lite det jag har funderat på nu när hund nummer två kommer. Man vill ju att båda ska äta samma foder. Jag vet inte än vilket foder dom valparna ska äta.

Jag hoppas kunna utfodra den nya valpen med samma foder som jag utfodrat min nuvarande med och sen när jag går över till vuxenfoder så ska båda kunna äta samma. Enklast så tycker jag.

En valp bör väl inte reagera särskilt mycket på ett byte när den kommer till sin nya ägare?
 
Sv: Foderfråga

Vi fick med en påse torrfoder och en paket färskfoder som uppfödaren hade gett till valparna. När vi kom hem ville hon inte äta något av dem med god aptit så efter någon vecka vi bytte sort på torrfodret och lade av med färskfodret och då började hon äta. Efter en månad lade vi till färskfodret igen och det går bra.
 
Sv: Foderfråga

Jag gav och köpte det foder som uppfödaren skickade med när jag hämtade valpen. När jag pratade om foderbyte när hunden var 6 månader så lämnade uppfödaren lite tips och råd men generellt så var valet av foder mitt så jag valde det jag trodde skulle passa både hunden och mig bäst och kör på det. Uppfödaren hade inget att inända om mitt val av foder.
 

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 974
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 415
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 068
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 855
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp