Foderföretagare.

P

Pete

Hej!
Är det någon som kan svara på vad som gäller för foderföretagare?
Hur går man tillväga för att lokalisera,analysera och dokumentera de kritiska kontrollpunkterna?

Sv: Foderföretagare.

Nja!
Det står på SJV hemsida att kontroller kommer att utföras.
Men vad ska kontrolleras?

Jag har hittat ett foder som jag är mkt nöjd med, sen att det är billigare än andra foder, gör ju inget. Sök på Salsa foder, så hittar du återförsäljare. Ringer du så får du exakt vad du behöver./:idea:

Tror att kontrollerna kommer att innefatta journalen över fodret och hur det hanteras och förvaras. Det ska vara så att det inte kan utsättas för smitta eller att smittat foder som man skulle råka få inte kan smitta osmittat.

Ok
Tack
Det finns alltså idag, ingen mall för vad som skall kontrolleras.
För på nått sätt blir man väl tvungen att kunna visa hur man hanterar fodret. Och då behövs någon form av dokumentation.
Och det är ju svårt att dokumentera allt man gör men det är nog enda utvägen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 933
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix