Foderbyte!

iloveyou

Trådstartare
jo det är såhär, idag när min mamma var och köpte foder så var det fodret vi brukar ha slut (!!) så då sa dom att vi kunde ha hippo bas harmoni (musli) istället för hippo bas basic (musli också) men harmonin innehåller ingen havre vilket basic gör.

jag visste inte att det va ett annat foder eftersom det såg exakt likadant ut så jag gav den vanliga givan (1 kg) men nu blir jag ju jätteorolig att han ska få kolik lr fång eller något.

men somsagt, värdena var likadana förutom havren...

är det värt att oroa sig eller??? :/

Sv: Foderbyte!

Har du redan gett hästen ett kilo av nya fodret?
Om du är orolig får du väl hålla extra koll att han mår bra.
Jag tror inte det är nån fara.

ja jag gjorde iordning kraften förut idag eftersom jag inte visste att det var ett annorlunda foder, så berättade mamma det för mig nu ikväll ;(

självklart att jag håller koll på honom men det känns inte så bra..hoppas att det inte blir någonting iallafall. men jag tror alltid det värsta.

Jag tror absolut inte det är någon fara! Du har ju inte lagt till något extra. Du har ju bara tagit bort något. Och när man ska ta bort ett foder ifrån foderstaten behöver man inte vänja av, och du har ju "tagit bort" havren ifrån hans foderstat.

Så du behöver absolut inte oroa dig.

Nej, det lär inte vara någon fara. Jag hade inte oroat mig.

Liknande trådar

Foder & Strö Hittar inget råvaruinnehåll någonstans på hemsidan och hittar inte mina gamla papper. Vill alltså veta hur många procent av vad som...
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: Angel
·
S
Hästvård Hej! Min häst har igår rymt från hagen och trasslat in sig rejält i trådarna, med bakbenen. Han ser ganska hemsk ut, men det är allt...
Svar
6
· Visningar
3 301
Senast: Angelique
·
Foder & Strö Vad ger ni till era hästar som blir helt knasiga i bollen av havre, och som dessutom inte dammar? Söker med ljus och lykta efter ett...
2
Svar
30
· Visningar
2 319
Senast: caballus
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 608
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka