L

lein

vet någon något energi s¨nålt foder isåfall skriv för min häst är ett krut baket och hon får 1-1,5 dl betfor och typ 3-4 dl kornkross men nu får hon bara betfor efter vi har ridit! som sakt jag skulle vara jätte tacksamm för svaren!:bow:

Sv: Foder!

Halm, med 4-5 MJ/kg foder, måste vara bland det mest energisnåla man kan ge.

Det innehåller dock inget protein att tala om, så se till att det behovet täcks från annat håll istället.

Sv: Foder!

Har samma problem med min häst, och kornkross är bra för de blir runda och fina på det men tyvärr sätter det sig lite i huvudet. Det finns olika typer av "cool mix" färdigfoder som fungerar bra tycker jag.
Tex Red Mills Cool Mix, Hippo Cool mix och Eggersman Cool Mix.
Men han får inte mer än ½ kg/mål trots tävlingskondition. Ger däremot mycket hösilage istället, ca 10 kg/dag

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 118
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka