C

Ciisssii

Jag har en border collie på 14 år som är hur pigg som helst och jättesnäll. Tyvärr är han lite smal och jag undrar vilket foder som skulle få honom att öka i vikt? Jag vet att gamla hundar är lite svårare att få lite tjockare men det borde gå. Vi har avmaskat honom men han blir inte smalare. Skulle valpfoder vara bra att ge honom, det är ju mer fett i det!?

Sv: Foder!

jag hade prövat att ge honom färskfoder! det brukar dom flesta hundar tycka är smarrigt!
det finns olika leverantörer, tex fodax,klass,nordic osv
lycka till!

Jag har en hund med som hadde svårt att gå upp i vikt.nu får han fodax färskfoder och han älskar det + lägger på vikt.
Man ser fort resultat finns även för aktiva hundar.
ger honnom även a-fil,havregryn och vitt bröd i maten i bland.
är inte dyrare än bra torrfoder, jag hadde provat allt jag lovar!!
(har en hund som är 1 år)

:bump: Kul figurer

Senast ändrad av en moderator:

Jag kokade mackaroner till min gamla hund, Han vart 17 år. Bearded collie.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 230
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18