Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad gäller funktionen hos alger, så finns det faktiskt slemlösande alger. Min welshponny var diagnosticerad med "kronisk hosta", vilken försvann då han fick kokta alger i kraftfodret!
Det är carrageen du menar, det hade jag när mitt sto haft hosta ett tag. Av ngn anledning gillade min ena vovve att slicka i sej resterna från carrageenblandningen.
kan själv inte påstå att det är en höjdare för oss, luktar o smakar för j-ligt (var tvungen smaka ) carrageen är rödalger. Det andra vi talar om nu, är brunalger, kallas för fodertillskott på Alg-Börjes.
Vem var det som frågade vad hästarna tycker om alger? Mina gillar det, har haft det i minst fyra år nu. Blandar 1 dl (sommartid 2 dl till eksempållen) med 2 dl betfor o så vatten o så kraftfodret.
För min del tycker jag alger fungerar mycket bra och ger det till vovvarna oxå.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.