Foder vid utegång

IvoryTower

Trådstartare
Mina hästar går ute dygnet runt med fri tillgång på hösilage. Blir inte motionerade alls, förutom på egenhand dvs. El rids nån enstaka gång, tömkörs, körs el är ute på promenad. Men energimässigt sett så är det ju ingenting.
Morgon o kväll får de förutom äpplen, morötter, potatis; 0,5 l hel havre, O,5 l betfor + pelletsmineraler.
Nu till frågan är de onödigt o ge dem havre alls?

För övrigt så går de utan täcke och är fina i hullet...
 
Sv: Foder vid utegång

det beror helt på vad höt har för värden och hur mycket de äter av det, men om hästarna är fina som på det sokm de äter nu skulle jag har fortsatt med det.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst blev diagnostiserad med fång den 27 mars. Hon har stått på box sedan dess och förutom att det var oroligt i början så har det...
2
Svar
34
· Visningar
3 358
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
3 952
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Min 27-åringa islandshäst börjar falla ur lite så jag tänkte förändra lite i foderstaten innan det går för långt. Idag får hon: *...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Cicci
·
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp