Foder till smal men väääldigt pigg hund?

Sv: Foder till smal men väääldigt pigg hund?

Jag har inte och kommer aldrig att skaffa dobermann...

Frågan ställde jag till TS som reaktion på detta inlägg av ts

Lotus skrev:
Fysisk aktivitet får han så att han blir nöjd.

Jag har inte och kommer aldrig att skaffa dobermann...

Frågan ställde jag till TS som reaktion på detta inlägg av ts

Sorry, det blev lite tokigt.:crazy: :crazy: :crazy:

Förövrigt så är Dobberman väldigt trevliga hundar! ;)

Tjena dobbisägare.

Min dobbis är 2 år och var väldigt piggelin när jag köpte honom, i oktober förra året.
Var också lite besvärlig med maten och har testat flera sorter, när han inte åt som jag ville, blandade jag maten med t ex 1 rågad msk vanligt såspulver någon msk med olja, raps/oliv/majs, och lite ljummet vatten.

Funkade jättebra.

Nu har jag funnit ett foder som han äter. Det finner jag hos Willys stormarknad. 18 kg 109:- någonting. Billigt, ja, det heter Dogman.

Testa min funkar bra på detta. Alternativet är att du åker till ÖoB och köper hundmat burkar och ta någon msk och blandar i torrfodret. 1,2 kg för en 10-12 :-.

De flesta normalt funtade hundar utan magkatarr äter när de blir hungriga, att muta hunden att äta sin vanliga mat är ingen större hit.
Dogman dinner har jag förövrigt testat på en av mina dobbisar - enbart som bukfylla (det hade sina skäl) men pälsen blev väldigt trist.
Skulle snarare rekommendera ett högkvalitativt foder för en smal hund.

Lycka till!

Ps. efter att min dobbis har blivit ormbiten för 1 vecka sedan , är det precis som att han vaknat och blivit lugnare. Tar livet på allvar.Ds :crazy:

Men absolut inget att rekommendera!!!!!! :cry: :angel:[/QUOTE]
Jag hoppas det här var något slags skruvat skämt, och inget du menar.
För så dum hoppas jag ingen hundägare är.

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 104
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 304
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Hundfröken på 8 månader har sedan hon kom till oss uppvisat känslighet inför fodret. Hon gick på valpfodret hon fick vid uppfödare men...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej. Jag har en rottweilerhane på 12 v. Han är väldigt kräsen eller rent av ointresserad av mat. Vissa dagar kastar han i sig maten...
Svar
14
· Visningar
1 156
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka