Fast viktmåttband funkar inte till nordsvenskar så dom räcker nog inte runt en ardenner heller. Ett vanligt måttband på 3 meter är en mer användbar investering :-).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pellets eller grovfoder. Här kallar jag allt foder för grovfoder hahah... Du påstår att jag svälter mina hästar och att jag inte ska ge henne mat, pellets, hö ska hon ha under vintern i alla fall.. Fine, gör så med dina hästar om du så vill.
Nu har ju inte jag frågat om hur du sköter dina hästar utan det får du sköta själv.
Ja, det verkar so om varken förra ägaren eller veterinären har någon vidare koll på det där med foder och därmed misslett dig. Du har fått en hel del råd om vad du ska göra och om jag var du skulle jag absolut se till att skaffa mig kunskap från böcker och internet så jag själv förstår hur man ska tänka.Jaha, en veterinär och f.d ägaren rekommenderade havre samt fettsnålt grovfoder, förra ägaren gav granngårdens original foder. Vi har analyserat hö. Hon har fri tillgång till hö då hon går på lösdrift. Veterinären rekommenderade att ha havre medans hon bantar i början, då hon behöver energi för att orka, efter som att hon har mycket dålig kondis. hon är lite äldre ( 17 år), så tillskottet behövs . Hon går inte på bete utan går i en grässnål hage medans hon bantar, då hon snabbt går upp i vikt och har svårt att gå ner i vikt. Vet inte hur jag ska göra.. Rids och körs, rids 1 gång om dagen och körs 1 gång om dagen.
Nu har jag köpt en överviktig ardenner och tycker att hennes gamla ägare gav henne alldeles för mycket, och fel foder. Jag vet inte riktigt vilket foder jag ska byta till, men efter som att hon kommer ridas dagligen behöver hon ha havre som tillskott till grovfodret. Någon som har nått foder att rekommendera till mitt överviktiga sto?
Med vänlig hälsning, Amanda
på vinter halvåret, då kommer hon ha fritillgång till hö, och det vill jag