Foder till marsvin?

_Runaway_

Trådstartare
Vad och hur mycket ska dom äta?? Mina får fri tillgång på hö. Ska man ge mindre/mer hö beroende på hur protein- och energirikt det är? Sen får dom grönsaker två ggr per dag. Numer har jag dragit in på tomat, paprika, gurka och gett mer morötter, vitkål och äpple. Får en matsked pellets om dagen. Låter det vettigt?

Sv: Foder till marsvin?

Du ska ju alltid ha ett BRA hö, sen alltid fri tillgång!

Vi ger marsvinen 3 olika sorters grönsaker om dagen, lite mindre än ½ dl morgon & kväll i små bitar. Slå upp på internet eller liknande vilka grönsaker som är rika på vad, så du inte enbart ger kalciumrika grönsaker eller nåt liknande ;-). Dem får bland annat Paprika väldigt ofta.

Pelletsen låter onödig (om dem i dagsläget är i bra hull), det viktigaste är hö:et.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Foder till marsvin?

Mina två tjejer får fri tillgång till hö.
Morgon serveras äpple, på kvällen morot och på dagen brukar de vanligtvis få nån annan bit frukt/grönsak (gurka, tomat, päron, sallad etc).
De delar på ½ dl pellets om dagen, men det är sällan allt går åt. Dock får jag fylla på hö minst två gånger per dag.

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Kilauea
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 234
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 782
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 208
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden