Det är Royal's nya energifoder. Royal Canin Energy 4800 närmare bestämt
Kycklingfett, soja-, fisk- och kopraolja som energikälla.
Fågel och majsgluten som proteinkälla.
Resten kommer jag inte ihåg nu, för jag slängde tyvärr påsen efter att jag tömt den i tunnan.
Det verkar vara oerhört smakligt, för även dom kräsna Frallorna slukar maten. Min GD som också är kräsen (Har ratat allt hon fått smaka som inte är Royal eller Klass) äter det utan något som helst på.
(På Sensible som hon gick på innan fick jag hälla på olja för att hon skulle äta upp allt..)
Kostar som det mesta av Royal, 499 kr för 15 kg.
Jag ratar som sagt allt som innehåller vete, eftersom hennes mage direkt blir dålig. Inte jättedålig, men heller aldrig bra så att säga. Hon stortrivs med fodret, äter upp varenda kula och blir glad när jag öppnar fodertunnan! Känns skönt att ha hittat ett foder av bra kvalitet, som hon samtidigt tycker om. Kommer aldrig att byta!
Jag var lite nervös när jag skulle gå över eftersom det var en såpass stor ökning av fett, men hon har faktiskt inte vart dålig en enda dag och då gick jag ändå in och gav henne 50/50 direkt från början. Jag blandade ut det sista av Sensible i tunnan nu, så det ligger på runt 70/30 och hon är fortfarande jättefin i magen och äter bättre ju mer det blir "rent" av det nya fodret!
Väl värt ett försök för dom med hundar som har svårt att hålla hullet!
För övrigt har hon på ca 2 veckor redan gått upp i vikt och har fått ett perfekt hull. Har ännu mer energi dessutom (Inte alltid så värst kul dock..
)