Foder till lite kräsen hund

ascha

Trådstartare
Min tik har börjat kärva lite med maten. Hon har ätit ProPlan sen hon var valp (5 år nu) och det sista året har hon emellanåt ratat maten och nu funderar jag på testa nytt foder åt henne. Eukanuba testade jag innan ProPlan men det blev hon jättetråkig i magen av. Nu funderar jag på Orijen istället. Någon som har erfarenheter av det fodret? Eller något likvärdigt foder? Viktigt för mig är att djuren i fodret har behandlats väl men är det möjligt att veta det?

Svenskt är nog det lättaste när det gäller djurhanteringen. Inte för att Sverige är felfria heller, men bättre än många andra.

Det finns ett danskt foder som heter Kingsmoor som ska vara bra. Finns flera olika sorter. Mina hundar äter också Purina Pro Plan sedan flera år, men om det försvinner eller om hundarna inte vill äta det så har jag tänkt prova Kingsmoor.

Jag ger Orijen till mina, och tycker absolut att du kan prova det. Där har du ett högt köttinnehåll, en bra filosofi bakom, och mina tycker att det är väldigt smakligt.

Nu för tiden är det ju rätt så lättillgängligt också och går att då tag på i de flesta djuraffärer.

Det enda tråkiga som någon nämner är väl att det tillverkas i Kanada. Ingrediensernas kvalitet och djurhanteringen är väl minst likvärdiga som om fodret skulle tillverkats i Sverige, men det måste ju fraktas en bit för att komma hit. Men det måste å andra sidan flesta torrfoder, resonerar jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
516
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 822
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30