Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ni som ger foderjäst, lägger ni det i maten precis innan fodring eller låter det blötas innan? Har haft i foderjästen i betforen direkt, med varmvatten från vattenkokare. Funderar lite på om jästen kan "försvagas" av hett vatten och att ligga i blöt, någon som vet?
Min häst är väldigt kräsen på foderjästen när den legat tillsammans med annat foder i blöt.
(jag använder protect foderjäst från granng*rden), vet inte om det är lukten som gör att han inte vill äta fodret då eller vad det är, men han vägrar i alla fall.
Sen kanske det där var lite utanför själva ämnet, men i alla fall.
Brukar röra ner foderjästen i kallt vatten, tillsammans med det andra fodret precis vid fodring, då äter han det.
Sen vet jag inte om det "försvagar" foderjästen att ligga i blöt, varken i varmt eller kallt vatten...tyvärr. Men bra fråga!
Jag har precis köpt foderjäst och jag häller i betforen, låter den svälla och sen blandar jag i lite foderjäst. Än så slickar min krubban men det är väll meningen att man ska ge mer längre fram när de vant sig lite.
Jag blandar foderjästen med varmt vatten i pelletsen ca 1-2 h innan.
Jag tror inte att jästen försvagas när den blandas med vatten, är jag ganska säker på.
Jag blöter mitt i betfor, mineraller och linfröpellets. Detta görs på kvällen och ges på morgonen. Min häst äter med god aptit (men hon äter iofs precis allt). Använder kallt vatten.
Jag fuktar det lätt med kallt vatten innan servering. Blandar det tillsammans kraftfodret.
Jag ger Hestekraft och det är inte så torrt som vanligt müsli. Men vill ändå fukta foderjästen lite eftersom den dammar.
Jag ger nu ca 1½dl varje kväll. Jag har två islandshästar med en grym pälsfällning just nu.
Den ena har eksem och jag har märkt att hon mår bra av foderjästen även under sommaren.
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.