Sv: Foder igen.....
Vi har klarat oss bra på den motion dobbisen får ända tills vi bytte till detta fodret, nu går hon upp i vikt i rasande fart tycker jag.
Enya;
Varje dag går vi i skogen med henne lös i minst 1 timme. Barnen samarbetar bra när de har sovit middag så nu när det har börjat bli sommar så tar jag med mat och så äter vi mellanmål där i skogen ( både barnen och hunden älskar det). Hundens springer runt som en dåre och letar efter barn som gömt sig eller matte för den delen. Annars så försöker jag få henne att följa spår ( går hyfsat nu). Barnen är ute mycket i trädgården och då är hundne det med, vi leker med henne på vår egen hoppbana och jag tror nog att jag har världens snabbaste dobbis när det gäller att hoppa hinder och krypa under saker mm.
Flappi;
Har ju inte haft henne så länge, men hon följer med varje dag när jag går till hästarna. Det blir sammalgt en promaenad på mellan 40 minuter och en timme. Hon kan inte vara lös så det tränas . Därför kan hon itne följa med dobbisen på hennes skogslek. Eftersom det är husses hund så tar han henne på en promenad varje mporgon på minst 40 minuter. Nu är det också bestämt att en granne som är lite till åren komemn och inte har något viktigt för sig ska låne henne några timmar tre dagar i veckan och jaktträna henne, eftersom min man jagar så vill han ha en jakthund som kan följa med. Även ho0n är en hejare på hopbanan....betydligt snabbare än Enya!
Nadya;
Är mest ute på kissrunder än så länge och får nu lite smått följa med till skogen med mig och barnen och Enya, fast då bär jag henne dit och hem! Vet inte riktigt när man kan börja motionera en valp egentligen.
Alla hundarna är överhuvudtaget ute mycket, valpen är ute väldigt mycket, och Flappi sitter gäran en bra stund i löplinan. Enya är ute under hela tiden jag är ute, annarws tycker också hon om att vara i löplinan och sola. Alla hundarna inomhusaktiveras också.
Kan nog tänka mig att unghunden kan behöva ett mer energirikt foder. Hon är inte tjock nu, ganska lagom faktiskt, men är kräsen med maten.