Foder för tax

Ickapeltz

Trådstartare
Jag ska förmodligen få en en taxkille till mig. Han ska vara som en sällskapshund med "vanlig" motion. Vad för sorts foder ska jag satsa på? Torrfoder? Hur är det med burkmat? Jag vet att iaf katter klarar sig helt utan burkmat.
Skillnad mellan sorterna i zoobutikerna och de i matbutikerna (doggy mm).???
Tacksam för all hjälp jag kan få! :)

Sv: Foder för tax

Om du ger enbart burkmat, så är risken överhängande att hunden får tandsten, såvida han inte alltid har tuggben att gnaga på.
Jag rekomenderar ett bra torrfoder eftersom jag tycker det är bättre än blötfoder.

Har PM:at dig angående fodret vi använder till våra taxar, som vi är mkt nöjda med. :)

Jag har hittat en återförsäljare som säljer Royal´s taxfoder till kanonpris. 136:- för 6 kg!! Så det blir det därifrån.

Hej royals tax foder har jag hört är jätte bra, ska börja ge min tax det sen när han är 10 månader. Han får även Bravo färskfoder.:)

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix