Foder för hungrig hund

amalia

Trådstartare
Jag har en dalmatinertik som är åtta år. Hon har blivit extremt hungrig och funderar därför på om det är läge att byta foder till något seniorfoder som kan ge en bra mättnadskänsla utan att hon får för mycket energi.

Får man detta genom ett seniorfoder?

Tar tacksamt emot tips på ett bra foder för äldre hungrig hund :)

Sv: Foder för hungrig hund

Eller så kan du ge bukfylla utan kalorier och enerig, morotsslantar eller luftpoppade pop-corn kan ges fri tillgång till.

Jag har en dalmatinertik som är åtta år. Hon har blivit extremt hungrig och funderar därför på om det är läge att byta foder till något seniorfoder som kan ge en bra mättnadskänsla utan att hon får för mycket energi.

Får man detta genom ett seniorfoder?

Tar tacksamt emot tips på ett bra foder för äldre hungrig hund :)

En dalmatiner är ju ALLTID hungrig :D
Mina höll på att svälta ihjäl sekunden efter dom ätit upp sin mat.
Blanda i lite rivna morötter eller riven vitkål. Om du blötlägger fodret kan du peta in lite havregryn också.

Eller så kan du ge bukfylla utan kalorier och enerig, morotsslantar eller luftpoppade pop-corn kan ges fri tillgång till.

Jag provade det där med popcorn till min fösta dalmatiner, jag ångrade det i 2 dagar! Hon fes och fes och det var ett ständigt rännande ut och in!

Senior och lightfoder brukar innehålla dubbelt så mycket fibrer för att ge mer mättnadskänsla :p. Alla mina fyra hundar äter Acana Senior just nu trots att den yngsta bara är 2 år. Har en lättfödd ras..

En dalmatiner är ju ALLTID hungrig :D
Mina höll på att svälta ihjäl sekunden efter dom ätit upp sin mat.
Blanda i lite rivna morötter eller riven vitkål. Om du blötlägger fodret kan du peta in lite havregryn också.

Förvisso :D Men hon har blivit betydligt värre med åren och numera drar hon sig inte för att klättra upp på köksbordet, ta mat från dotterns hand när hon äter, letar mat när vi är ute på promenad etc. Och fullt SÅ hungrig har hon inte varit tidigare.

Förvisso :D Men hon har blivit betydligt värre med åren och numera drar hon sig inte för att klättra upp på köksbordet, ta mat från dotterns hand när hon äter, letar mat när vi är ute på promenad etc. Och fullt SÅ hungrig har hon inte varit tidigare.

Får hon torrfoder? Om hon får det skulle jag svällt torrfodret och sen fryst in det. Lägg torrfodret i en burk, häll på vatten och sen in i frysen, du kan även låta det stå framme en stund innan du fryser in det om det tar längre tid på sig att svälla upp. Jag skulle även i ditt fall blanda i lite rivna morötter så det blir mer bukfylla. Du ger henne alltså sen den frysta "klumpen" så får hon knapra på den. Låt den stå i frysen 12-24 timmar iaf. Den ska ju vara helt genomfryst. Med den här metoder så blir det både mer att äta och att det tar längre tid. Jag tror det kan funka, för om hon är så hungrig så måste det vara väldigt jobbigt för henne.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
637
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
948
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 044
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 391
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka