foder för hund med tarmproblem/känslig mage

fryckan

Trådstartare
Ber om ursäkt om det finns såna här trådar, har prövat söka men inte hittat några.

Jag har en golden retriever på 18 mån som förra veckan åkte in till veterinären pga kräkningar och diarréer i flera dagar. Han konstaterades ha inflammerad tarm och fick antibiotika, procolin och canikur + specialfoder. Veterinären tycker att det foder jag precis vant in honom på (High-energy professional) innehåller för mycket stärkelse. Han har tidigare ätit brit care large breed och Magnussons men dessa har han inte gillat. Detta foder däremot slukade han och han gick upp ett par kilo i vikt vilket han behöver. Vad finns det för foder som passar en hund med känslig mage och som behöver lägga på sig lite vikt?

Sv: foder för hund med tarmproblem/känslig mage

Jag skulle sätta över hunden på färskfoder. vet många, många hundar som blivit stabila i sina magar efter övergång till färskfoder:)

Sv: foder för hund med tarmproblem/känslig mage

Jag håller precis på att kika på det, dock bor jag i lägenhet och frysen är miniliten :(

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Behöver tips om mat till känsliga magar. Jag har 2 flacoated retriever tikar. Vi körde Priima's färskfoder bra länge, och det funkade...
2
Svar
24
· Visningar
8 176
Senast: sooetnos
·
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 550
Senast: Fisherling
·
R
Hundhälsa Den här tråden har mina grannar bett mig starta för att få råd. Det gäller deras kinapuff som är lite över året och behöver gå upp i...
Svar
16
· Visningar
6 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka