Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon såldes i början av augusti. Jättebra hem men jag har svårt att släppa taget. Skulle gärna ha behållt henne. Så himla trevlig.Är hon såld nu? Väldigt fin!
-21 menar du väl och inte -01?Jag har inte varit aktiv här på flera år tror jag men nu fick jag tips om den här tråden och måste presentera min lilla herre.
Han heter Lakotas Kliftzon men kallas för Kliffan och är e: Klifton U: Lakota moon och såklart född 01
Jag fick hem honom vid nyår och efter de har vi haft lite oflyt med två hovbölder och igår opererade han bort lösa benbitar i hasen. Heeelt otroligt snäll individ som bara hänger med på allt vi utsatt honom för. Är helt galet förtjust i honom.
Tyvärr verkar han bli hemskt stor men vi väntar med kastreringen pga de och hoppas han lugnar ner sig lite. 167cm i mankhöjd och 570kg vägde han igår haha. Så nu blir det boxvila i nästan en månadVisa bifogad fil 104980
Oj oj vilken stor kille! Grattis!Jag har inte varit aktiv här på flera år tror jag men nu fick jag tips om den här tråden och måste presentera min lilla herre.
Han heter Lakotas Kliftzon men kallas för Kliffan och är e: Klifton U: Lakota moon och såklart född 01
Jag fick hem honom vid nyår och efter de har vi haft lite oflyt med två hovbölder och igår opererade han bort lösa benbitar i hasen. Heeelt otroligt snäll individ som bara hänger med på allt vi utsatt honom för. Är helt galet förtjust i honom.
Tyvärr verkar han bli hemskt stor men vi väntar med kastreringen pga de och hoppas han lugnar ner sig lite. 167cm i mankhöjd och 570kg vägde han igår haha. Så nu blir det boxvila i nästan en månadVisa bifogad fil 104980
Haha ja såklart-21 menar du väl och inte -01?
Känner till syskon till din häst iaf. Hoppas han läker bra och snabbt
Ja jag tycker stoet är kanonfint och hon verkar lämnar väldigt bra avkommor och komiskt nog så är hon hitplockad ifrån Tyskland av en i kommunen så de kändes tryggt att kunna kolla med henne om stoet också.Oj oj vilken stor kille! Grattis!
Den där Lakota låter tala om sig. Jag förstår att det är ett fint sto?
Vår är ca 140 cm i strumplästen, men så är han connemara/swb-korsning också.
Den som är född -18Haha ja såklart
Åh va kul! Vem utav dom?
Ja den har de ju varit lite oflyt med men hoppas de vänder nuDen som är född -18
Grejen är den att det är en häst i flocken som ska ner 100 kg i vikt, så givarna är anpassade efter honom. Hans ägare brukar även ta ut honom när dom får lunch. Vi har försökt bolla idéer sinsemellan, exempelvis dela av lösdriften, men det känns som att servitris riktigt flyger med stallägare och övriga inhyrda.
Ska iaf kolla på det här andra stället tänker jag. Där vi bor har i princip alla lösdrifter profilen ”lättfödda barfota” alt. bara islandshästar. Många tar in sina boxhästar redan kl. 15 vintertid
Har ni mätt era nyligen?
Lilla B är 155 cm nu.
Jag hade absolut låtit dem göra det tillsammans, både transporten och löshoppningen. Jag ser en mycket större risk med ängsliga, "övergivna" (tror de) unghästar än med kompisar som leker/tränas ihopVi kommer kanske åka iväg framöver för lite lek i ridhuset (”löshoppning”) och jag funderar på vad som är smartast. Bansai har åkt släp några gånger men med mamma. Skulle ni åkt tillsammans med jämnåriga kompisen (som inte heller åkt utan mamma) eller själv? Åker dom tillsammans innebär ju det att de också får ”löshoppas” tillsammans, eller iaf lastas ur samtidigt och typ gå promenad medan man väntar på den andra.
Min har ”löshoppat” tillsammans med mamma när han var liten, kompisen har inte varit i ridhus alls. Kul för dom att göra det ihop eller bara rörigt och större skaderisk?
Åker de tillsammans är det hel mellanvägg (vilket jag inte gillar egentligen) och de är nog båda lite osäkra på lastningen vilket kan vara en nackdel tänker jag. Samtidigt har de tryggheten i varandra. Vi har lasttränat lite grann var och en för sig.
Lite vana att bli lämnade av den andra har dom, jag har promenerat en del med Bansai själv och han är jättetrygg då. Men i övrigt hänger de ihop jämnt.
Jag hade absolut låtit dem göra det tillsammans, både transporten och löshoppningen. Jag ser en mycket större risk med ängsliga, "övergivna" (tror de) unghästar än med kompisar som leker/tränas ihop