Red ut i söndags med sällskap igen. Travade en hel del och galopperade lite. Jag försöker få henne att fatta att hon kan galoppera på framåt, det går liksom mest uppåt. Och då hamnar hon ju efter och blir frustrerad och går ännu mer uppåt. Och snurrar med huvudet och bockar. Däremot jätteduktig i traven, vi red en grusväg hemåt med is i hjulspåren och iom att hon bara är skodd/broddad fram fanns viss halkrisk. Men hon travade så snällt i mitten av vägen utan att vingla.
Hon vilade i början av veckan och skrittade ut igår kväll med ett gäng från stallet och hon var pigg som en spigg och skrittade ifrån alla med långa kliv, äntligen slutat att trippa. Pep och bockade på stället på hemvägen så vi tog en liten sväng till ridhuset när vi kom hem och där märks det att mina ansträngningar på uteritt börjar ge resultat, för hon galopperade faktiskt lite mer framåt nu. Inne viftar hon inte så mycket med huvudet heller, skönt. Knasboll.
Hon vilade i början av veckan och skrittade ut igår kväll med ett gäng från stallet och hon var pigg som en spigg och skrittade ifrån alla med långa kliv, äntligen slutat att trippa. Pep och bockade på stället på hemvägen så vi tog en liten sväng till ridhuset när vi kom hem och där märks det att mina ansträngningar på uteritt börjar ge resultat, för hon galopperade faktiskt lite mer framåt nu. Inne viftar hon inte så mycket med huvudet heller, skönt. Knasboll.