Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur håller man sig från att göra för mycket?
Eller sex hästar till! Jag hinner inte alls med! Men gör ett nytt försök att sätta igång 4 åringen efter sommarvila som blev extra lång pga min armfraktur, och sen en hälta som var orsakad av att hon trampat på något på strålen.Man har en häst till som är i full träning. Jag har svårt att hinna med!
Nu har Merida fått gå hela helgen. Först en kortare skritt/travrunda som draghjälp till stallägarens isis i fredags. Igår lite uppvärmning ute och på fältet och därefter upphöjda bommar i trav och galopp i paddocken. Idag red vi ut själva och för första gången kunde vi rejsa helt på egen hand. Hon är snabbare än vad jag trodde!
Red lite längre på en ny väg för henne, sen vände vi och rejsade tillbaka, blev en ordentlig galopp 800 m i uppförsbacke i 520 m/min tempo.
Även min stora grå fick gå galoppjobb idag. Sen släppte jag ut dem i hagen och då rejsade alla hästarna några varv till, bockandes och farandes.
Gah!!Eller sex hästar till!
Mirre var sådär med kli när han åt ett päron som inte var helt moget. jag fick stå och klia honom i överläppen... Hoppas att det går över snart!Något som dock var lite jobbigt för honom igår var att det kliade på mulen. Väldigt mycket. Det syns inget, inga utslag eller så, men han var uppenbart irriterad och kliade mulen så fort han kom åt - på uppbindningarna, på ridhusväggen, på frambenen, på mig... Och han vill att man ska klia honom på mulen och läpparna. Känns som att han ätit brännässlor eller nåt...
Såret är väldigt mycket bättre också, byter förbandet var 3:e dag och idag var det helt torrt. Får ha det ett tag till för att skydda mot solen.Tömkörning med Luvan idag, hade kvar mina cavalettis så hon fick gå över dem. Hon är nästan lite målsökande på bommarna, även när jag tänkt gå förbi så hamnar vi över dem.
Hon har fått lite nya grejer, så himla söt blev hon!
Visa bifogad fil 76994
Gud vad roligt att rejsa ordentligt vi har inte riktigt fått till det då vi inte haft lämpligt sällskap & själv har hon lite tveksam framåtbjudning ute än så länge, så går inte så fort det är ju det roligaste som finns att bara få ösa på!Man har en häst till som är i full träning. Jag har svårt att hinna med!
Nu har Merida fått gå hela helgen. Först en kortare skritt/travrunda som draghjälp till stallägarens isis i fredags. Igår lite uppvärmning ute och på fältet och därefter upphöjda bommar i trav och galopp i paddocken. Idag red vi ut själva och för första gången kunde vi rejsa helt på egen hand. Hon är snabbare än vad jag trodde!
Red lite längre på en ny väg för henne, sen vände vi och rejsade tillbaka, blev en ordentlig galopp 800 m i uppförsbacke i 520 m/min tempo.
Även min stora grå fick gå galoppjobb idag. Sen släppte jag ut dem i hagen och då rejsade alla hästarna några varv till, bockandes och farandes.
Gud vad roligt att rejsa ordentligt vi har inte riktigt fått till det då vi inte haft lämpligt sällskap & själv har hon lite tveksam framåtbjudning ute än så länge, så går inte så fort det är ju det roligaste som finns att bara få ösa på!
Så kul för er!VI har flyttat nu, 60 mil norrut ungefär, och landat utanför Enköping. Hos vår tränare. Jag hyr en lägenhet på hennes gård som jag håller på att fixa i ordning. Och Mirre försöker bli kompis med hennes hästar. De går i flock allihop. Tyvärr har han fått lite stryk så han har varit öm i musklerna, men vi har promenerat och joggat lite på lina så i morgon blir det ridning. Vi får se vad han säger om det.
Jag är i alla fall VÄLDIGT stolt över hur duktig han var på att resa, han stod som ett litet ljus hela vägen från Skåne. Trampade knappt om. Vi hade en följebil och om det inte hade varit för att min lilla bil var trött i uppförsbackar så hade hon knappt fattat att jag hade en häst i släpet.
Han är så fin!Idag hade jag sambon med till stallet och fick lite fotohjälp Härlig dag med nästan sommarkänsla (+18).