Lääääänge sedan jag ens vågade mig in här, för ett år sedan blev jag mest ledsen över hur långt efter jag var med min yngsta när jag såg er och ångest tog överhand. Vi avvaktade länge med inridning då vår kille ff kändes liten, tanig och känslig över rygg men under förra hösten kändes det som om att han tog sig för var dag som gick, ena dagen hög i bak och andra hög i fram.
Vi började sökandet efter någon som skulle hjälpa till med inridning. Tyvärr var det lättare sagt än gjort. Noga utvalda skulle plötsligt byta spår i livet, fick nytt jobb på ort långt bort eller var fullbokade. Uppgivet läge, men så fann vi hjälp och i mars började den stora inskolningen efter månader av markarbete och förberedelser. Dock tyckte man efter några veckor där att det inte fungerade, att det gick bakåt i utvecklingen. Jag tog hem en häst som var sutten på i lina i skritt och trav och endast gått fritt på banan nåt enstaka tillfälle men som inte var trygg med det. Vi tänkte att det kanske blev överkok i huvudet och/eller ännu en växtperiod, så hem för lite återhämtning där vi också beslutade att han inte skulle skickas iväg något mer.
I slutet av juli plockade vi så upp tråden och hey vad fort framåt det går. Vi värmer på lina men varje pass rider jag honom sedan fritt i ridhuset, numer i samtliga gångarter. Han är ff lite blygsam i traven under ryttare och har större galopp än vad styrkan och balansen riktigt fixar. Men så fruktansvärt glad jag är i denna häst och även om vi ff är låååååångt efter er andra så ser jag ljuset i tunneln, och vi kan åter inspireras av hästar i samma ålder. Vi köpte honom bara några dagar gammal från uppf så väntan och längtan har varit lång efter att få känna vad han har att ge.
Visa bifogad fil 76204
[/QUOTE
Jättefin! Jag kan trösta dig med att jag också ligger långt efter. Min har också varit sen i kropp och huvud, reds i skritt och trav i våras. Tanken var att börja jobba i juli igen när jag hade semester men jag bröt armen och sköt fram det, vi har vi hunnit jobba lite från marken några gånger men nu har hon troligen trampat på något, hon är halt och reagerar lite på när man trycker på hoven, så fort den är rengjord är hon ohalt. Så vi tar det lugnt ett tag till!