Jag måste leta sadel till Pärlan också, tänkte bara att hon skulle lägga på sig lite först...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådär betedde sig Storm i fjol (dock lite lättare att hantera hysterisk pluttponny), vi har tjurar på gården. Sedan dess har vi jobbat massor med att våga gå nära tjurarna och hon har fått titta länge medan de busar och leker. Det är verkligen ett jättejobb att få dem att förstå att rusande kor inte är farliga.
Jag måste leta sadel till Pärlan också, tänkte bara att hon skulle lägga på sig lite först...
Är det bara jag som tycker det är svårt att hinna allt en "ska" göra. Det måste vara varierat arbete, en ska hinna rida ut, skola på banan, tömköra, löshoppa, vila osv osv och inte jobba hästen mer än 4 dagar/vecka. Tycker det är toksvårt att hitta en bra kontinuitet i arbetet.
kÄr det bara jag som tycker det är svårt att hinna allt en "ska" göra. Det måste vara varierat arbete, en ska hinna rida ut, skola på banan, tömköra, löshoppa, vila osv osv och inte jobba hästen mer än 4 dagar/vecka. Tycker det är toksvårt att hitta en bra kontinuitet i arbetet.
Är det bara jag som tycker det är svårt att hinna allt en "ska" göra. Det måste vara varierat arbete, en ska hinna rida ut, skola på banan, tömköra, löshoppa, vila osv osv och inte jobba hästen mer än 4 dagar/vecka. Tycker det är toksvårt att hitta en bra kontinuitet i arbetet.
Jag hade också hoppat av! Förmodligen vid första bocksprångetIdag var det vi som hade en nära döden-upplevelse skrittade ut och han var skitpigg och gick och skuttade som ett litet popcorn. Efter ett tag tyckte han att vi skulle vända och gå hem vilket inte jag tyckte. Vände tillbaka honom i rätt riktning och skänklade på. Så ställde han sig på bakbenen, vände i luften och satte av hemåt i bockgalopp. Satt utan stigbyglar och höll i manen och försökte få honom att sluta bocka. Lagom tills jag fått stopp kom en bil, när jag försökte göra halt började han bocka, när jag ville vända så vi mötte bilen började han småstegra. Total härdsmälta hos lillhästen, då hoppade jag faktiskt av... som tur var en bra bilförare som stannade på behörigt avstånd och stod still tills jag vinkade förbi honom!
promenerade hem, satt upp och skrittade ett tag på stallplan. Då var han minsann hur lugn som helst
Jag hade också hoppat av! Förmodligen vid första bocksprånget
Lite oredigerat från oss idag..
Självkänslan sviktar och jag tycker det är svårt.
Idag var det vi som hade en nära döden-upplevelse skrittade ut och han var skitpigg och gick och skuttade som ett litet popcorn. Efter ett tag tyckte han att vi skulle vända och gå hem vilket inte jag tyckte. Vände tillbaka honom i rätt riktning och skänklade på. Så ställde han sig på bakbenen, vände i luften och satte av hemåt i bockgalopp. Satt utan stigbyglar och höll i manen och försökte få honom att sluta bocka. Lagom tills jag fått stopp kom en bil, när jag försökte göra halt började han bocka, när jag ville vända så vi mötte bilen började han småstegra. Total härdsmälta hos lillhästen, då hoppade jag faktiskt av... som tur var en bra bilförare som stannade på behörigt avstånd och stod still tills jag vinkade förbi honom!
promenerade hem, satt upp och skrittade ett tag på stallplan. Då var han minsann hur lugn som helst