Min häst blev för snart ett år sedan utdömd av vet som ridhäst, han har atros i nacken.Han hade hösten 2017 börjat med förberedelser för inridning och inte visat några problem alls,men efter vintern när han skulle börja ridas in så hade han en rörelsestörning på ena bak.han fick boxvila men det blev inte bättre. Jag körde honom till klinik och han blev utdömd,Ingen som gjort något spännande med sina unghästar på sistonde? Vi har tyvärr inte kunnat träna så mycket pga vädret, men nu har det blivit bra underlag och jag väntar på att få hem min nya hoppsadel...
Känns som att vi "förlorat" några från förra tråden,
@Jfrelin @sassiball @Olympus @Ottisen @valegro, vilka mer var det som hade 2015-ungar?
Jag har haft honom på lösdrift hos en av sveriges bästa unghästutbildare sen han skildes från sin mamma och hon tycte som jag att ge honom ett år och se om det kan bli bättre. Så han fick gå ut på lösdriften igen och bete hela sommaren.
i oktober tog jag hem honom till stallet som jag har hans mamma.Jag började gå promenader med honom linade honom och han rör sig helt normalt, finns inget som tyder på att han har ont.
Nu i början på året har jag haft en tjej som har hjälpt mej att hänga på honom och sitta på honom och han har inte visat några obehag av det. så vi fortsätter så sakta med att prova att rida in honom så får vi se hur det går.