Hans hovar är nära perfektion alltså. Kommer aldrig bli några skor på denna. Hårda och så vackra så man vill ju göra en tavla av dem
Har jag sagt att han ser ut såhär varje gång han ser en människa? Människor är det bästa som finns, efter katter och barn. Världens gladaste häst
Blir tokig på att photobucket börjat ta betalt för att dela, provade annan sida nu.
Steinprinz blir 3 om drygt två månader, vad hände med tiden? Går så oförskämt fort! Bilder från några dagar sedan, tränade lite hovar igen och han skötte sig helt ok ändå. Det är den absolut vevigaste häst jag mött, han älskar att bråka och vill verkligen ha fram en reaktion. Jag brukar hävda att hästar inte gör sådant, men har blivit motbevisad. Denna gång testade jag en ny teknik, hålla kvar går inte, då behöver man vara betydligt större och starkare än vad jag är. Så istället för att bråka, berömma, muta eller vad man kan tänkas göra så bara släppte jag varje gång han ryckte, och plockade direkt upp hoven igen och fortsatte. Det var inte kul tyckte Stein, ingen blev upprörd. Och lyfta hovarna är inget problem, det är att hålla kvar dem i luften. Jag har klickertränat lite med honom, men han blir lite för uppe i varv av det, vill ha honom lugnare så vi provar oss fram.
Sele, sadel, träns osv är inget konstigt iallafall. Han är för spretig fortfarande för att träna något med, han är överallt och ingenstans. Kommer inte få ut något av det. Båda hans polare är suttna på och den ena riden på lite, otroligt lugna och duktiga, men så är de nordsvenskar, och hingstar. Min är en raket