Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har Unik blivit sutten på och det gick också bra. Han har även fått framskor. Nästa vecka ska jag åka ned och hälsa på honom, det ser jag fram emot väldigt mycket. Här kommer en bild som de skickade till mig:
Å tack!Så himla fin och välutvecklad!
Äsch, man behöver inte ha så bråttom dom är ju bara småttingar än Min kommer jag inte rida in förrän till våren om det inte är så att det blir massor med snö som man måste försöka utnyttja till att galoppera i. Iof har hon utan problem blivit hängd på i boxen när jag borstat och kan hjälpa till med att bära både hönät och presenningar så känns som det kan gå rätt fort bara styrningen sitter från marken innan.Kände att det börjar bli hög tid att komma igång med lite mera seriös utbildning av min kille med, när jag läser om era duktiga små som är igång med inridingen redan. Så nu har vi återupptagit longeringsträningen, och tränar på röstkommandon för start och stopp. Kunde longera på ridbanan i skritt och trav i går, och som belöning för att han var duktig så körde vi lite lösgalopp efteråt.
Mini har varit lite trött efter resan, men nu verkar han pigg och fräsch och har inte hostat en enda gång de senaste dagarna (peppar peppar!).
Måste bara dela den roligaste bilden från förra helgen - jag antar att det är det här som kallas "luftig galopp med väl undersatta bakben"...
Äsch, man behöver inte ha så bråttom dom är ju bara småttingar än Min kommer jag inte rida in förrän till våren om det inte är så att det blir massor med snö som man måste försöka utnyttja till att galoppera i. Iof har hon utan problem blivit hängd på i boxen när jag borstat och kan hjälpa till med att bära både hönät och presenningar så känns som det kan gå rätt fort bara styrningen sitter från marken innan.
Fick just rapport om att ponnyplutten drabbats av komplikationer efter kastrering i förra vecka. Stackarn.
Hur har det gått, någon bättring?
Ja dom gjorde om kastrationen i måndags och den här gången betedde sig kroppen som den skulle. Så nu hoppas vi på snabb läkning så de kan komma igång igen.
Är jag helt ute och snurrar nu eller visst kan man visa treårstest i juni-juli nån gång nuförtiden och ändå kvala till Breeders? Dock blir ju det kanske lite meckigt med betet...
Ja jag hade för mig det, har levt i villfarelsen att det sker i typ mars och att det var bråttom att få inridet men då är det ju lugnt och ingen brådska alls!Det heter unghästtest numera och bedömningsperioden sträcker sig till och med första helgen i juli.
Ja jag hade för mig det, har levt i villfarelsen att det sker i typ mars och att det var bråttom att få inridet men då är det ju lugnt och ingen brådska alls!
Ja jag har ju bara visat på kvalitén och aldrig treårs så jag hade inte så bra koll kände jag. Sen får vi väl se hur redo han är oavsett, det känner jag att jag låter proffsen som rider in avgöra, jag tar över när han är riden några månader. Jag har inga problem med gröna hästar men rida in kan jag inte så överlåter gärna det till de som är duktiga på det! Men vore ju kul absolut om han kunde visas under våren.Normalt är det April-Juni men sista helgen i mars och första i juli brukar också komma med om helgen ligger nära månadsskiftet.