Född med en kula??...

cress

Trådstartare
Erfarenheter tack...

Min hingst (klapphingst) har blivit buk öppnad två gånger utan resultat.. Ingen kula hittatd.. Dom tvingas avbryta för att han inte får ligga nersövd för länge.. 2-3 timmar..
Igår tog dom bort den andra kulan iaf.. när dom ändå gröpade i honom..

Om 1-2 månader ska han med hjälp av blod prov testas om han är hingst eller valack.. Är han valack har han fötts med en kula, vilket är så ovanligt att det liksom inte händer tydligen..
Är han hingst blir det en 3dje buk öppning....:cry::cry::cry:

Sv: Född med en kula??...

Han är född 08.. Och givitvis är vi på hästkliniken..

Sv: Född med en kula??...

Det går ju också att kolla hurdan han blir i temperamentet när den ena kulan är borta.
Jag vet en ponny som är världens bussigaste ridskoleponny sedan flera år tillbaka. Han är klapphingst, med en kula kvar i bukhålan någonstans (de har inte ens försökt hitta den) och den andra borttagen. Han går med valacker i hagen och funkar i övrigt som vilken valack som helst.

bara tänkte, att det kan vara värt att prova innan ni börjar ytterligare en buköppning.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min nya älskling är väldigt fäst vid sina kulor. Så pass fäst att dom inte fanns att finna när han skulle kastreras liggande på...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: valegro
·
Hästvård Igår morse föddes ett shetlandsföl, hingst. Vi hittade lite fölbajs i form av mörka kulor i hagen. Igår var de i hagen under dagen medan...
Svar
4
· Visningar
4 020
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 579
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik För snart ett år sedan köpte jag en 1 åring i tron om att denna var valack. Jag tog upp just denna saken vid köpet, eftersom jag själv...
2
Svar
23
· Visningar
7 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka