Sv: Föda hemma?
Hånar, förlöjligar, fördummar, usch??
Det är väldigt starka ord. Sten i glashus, och allt det där...
Det jag vänder mig mot är romantisering av moderskapet, helt enkelt. Man får självklart känna och tycka precis vad man vill, men det gäller väl även mig? Om jag tycker olika så bör man väl i ett diskussionsforum få ge uttryck för det? Det innebär inte att man inte får tycka annorlunda (har jag skrivit: "Så får du inte tycka!" ?), utan att jag inte håller med. Och det finns ju massor av människor som inte tycker som jag, för den delen, men det tolkar jag som deras personliga åsikt, inte som att jag inte får tycka som jag vill. Man får tycka olika, och säga det också, i min värld. Särskilt på ett diskussionsforum, det är ju lite poängen med alltihop, som jag ser det.
Att jag ger uttryck för vad jag tycker innebär inte att jag bestämmer vad som är ok. Det innebär att jag ger uttryck för vad jag tycker, men det tolkningsföreträdet att jag kan allsmäktigt avgöra vad andra människor får tycka och känna har jag definitivt inte, och gör definitivt inte anspråk på det heller.
Sen vet jag inte riktigt om denna diskussion om mig och Petruska egentligen hör till tråden, känns kanske som ett mindre lyckat sidospår när enskilda användare diskuteras på det här sättet, och man lämnar ämnet för tråden?