Enya
Trådstartare
Tänkte i dag åka och handla eftersom min kyl inte är så uppfostrad så den fyller sig själv... Vid affären kommer jag på att jag inte har någon femma eller tia eller ens mynt, så jag tänkte att vadå, det går säkert bra att ta 2 åringen i handen så får 3 åringen gå bredvid och vara "en stor kille" som han pratar så mycket om. Tog två korgar, gav den ena till äldsta killen och han blev stolt som en tupp! Tänkte att det här gå ju bra...men efter en stund fick 2 åringen nog och vägrade samarbeta, han böjde på benen och kunde inte gå eller stå själv och korgen blev för tung så äldsta sonen vill itne bära mer så jag släppte den yngstas hand och sa att jag tänker minsann gå nu och gick. Han struntade fullständigt i det, så efter en bit sa jag till äldsta sonen att stanna vid korgarna och hämtade den yngsta. Så här händer det några gånger och varje gång jag bad 3 åringen stanna så gjorde han det ( som den mycket väluppfostrade pojken han är ). Mycket släp och hämtande senare var vi vid kassorna och jag försökte lägga upp varor samtidigt som 2 åringen försökte plocka saker från hyllor och i en annans korg ( jag är ju inte den så jag säger klart och tydligt ifrån till mina barn när de går över gränsen...)och 3 åringen hindrade honom. Så får man verkligen itne göra sa han! Upp med alla varorna, betala, packa ner och släpa ut två kassar och två ungar....
Kassören var förstående och sa att min äldsta kille var duktig och att det egentligen inte är lätt för godis och allt ligger ju precis vid kassorna.
Men.....helt ärligt så tänker jag itne skippa kundvagn hädanefter.....eller barnvagn med sele Och faktiskt blev jag mycket imponerad över min äldsta son, SÅ duktig han var och han blev verkligen glad över berömmet och ansvaret att hålla filerna jag köpte till dem
Nå...fler saker man itne ska göra med barn som ni har fått lära er?
Kassören var förstående och sa att min äldsta kille var duktig och att det egentligen inte är lätt för godis och allt ligger ju precis vid kassorna.
Men.....helt ärligt så tänker jag itne skippa kundvagn hädanefter.....eller barnvagn med sele Och faktiskt blev jag mycket imponerad över min äldsta son, SÅ duktig han var och han blev verkligen glad över berömmet och ansvaret att hålla filerna jag köpte till dem
Nå...fler saker man itne ska göra med barn som ni har fått lära er?