Flytväst!

micaelathegreat

Trådstartare
Nu börjar det bli dags att sjösätta båten och vi måste införskaffa en flytväst till dottern (snart 4 månader).

Vad har ni för flytvästar? Vilken typ, uppblåsbar eller eh, annan?

Sv: Flytväst!

Vi utgick ifrån ett test som Testfakta gjort 2008 när vi köpte flytväst till E förra året.

Tycker det är skrämmande att så många västar inte vänder barnet rätt om barnet av någon anledning hamnar i vattnet :-/

I testet var det HellyHansen Kidsafe & Baltic Bambi som fick högst poäng. Det slutade med en Baltic för våran del då vi inte fick tag på just Kidsafe hos HellyHansen.

Ah, de två jag har kollat på. Hittade Kidsafe på rea, verkar alltså värt att slå till på den. :)

Ja, det är jätteläskigt! Jag vill verkligen vara 100 på att det är en bra flytväst, det är verkligen inget man vill chansa med.

Vi har ocksa en Baltic (minns inte modell, den är i sommarstugan sa jag kan inte kolla). Emilia hatade den förra sommaren sa det blev inte manga batturer med henne. Tror det var mest för att den var sa stor, iar hoppas jag att hon tycker bättre om den för jag misstänker att hon kan behöva ha den pa sig även när vi inte är i baten.

Haha här är det tvärtom.

Förra sommaren var E så liten så hon sov hela tiden medan vi seglade eller åkte motorbåt, perfekt för det ändamålet är ju flytvästen.
Men i år när hon går själv och vill röra sig blev hon ju flyförbannad när jag satte på henne flytvästen, hon blev ju som en skalbagge på rygg :D

Jag fasar lite för seglarveckorna när hon måste ha flytvästen på sig större delen av dagen :-O

Vi far se hur det blir :) Vi är inte ute med baten mkt, liten sjo och bara liten eka. Inte direkt sjötomt heller sa det far att halla koll den stunden man är nere vid vattnet ocksa.

Vi hade en Baltic 1251 de första 2 åren (dottern var 3 månader när vi köpte västen)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 156
Senast: Malin_L
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar