Flyttbart maratonhinder till helgkurs??

A

Alma Braute

Nu börjar det närma sig för kurs med Femling igen :banana:...då det inte finns nåt "narturligt" att använda som maratonhinder måste vi göra ett. Någon som ha idéer? Kanske bilder? Länkar?
Kursen är inte hemmavid så stora halm/höbalar blir svårt att frakta,
funderar på att ta bildäck och stapla om dom går att få fast på nåt vis :confused:
Meningen är att vi ska få prova på så det behöver inte vara i klass med tävlingsbanorna ;)

Sv: Flyttbart maratonhinder till helgkurs??

Jag var iväg på ett ställe där de hade byggt upp några hinder av tunnor och hinderstöd med bommar. Ska det bara vara för lite prova-på-körning så funkar väl det.

Här finns lite foton och filmer från det evenemanget

http://home.hkust.se/vks/results/soll08.htm

Ja nordtravare skickade läken...kul med alla filmer och dukiga ekipage :) Jag tycker att det känns lite skramligt med plåtfat så jag ska försöka få tag i plastfat ist. Man är ju lite rädd om vagnen oxå, inte för att man ska köra på hindret men man vet ju aldrig :p

Inplastade höbalar! kan du göra hur mycket som helst med. Och de brukar finnas i mängder./ Gunilla

Begagnade engångspall är perfekt för ändamålet! :idea:
Lätt att transportera, billigt och bara att spika ihop.

Är det inte vasst å hårt om man kör över dom :angel: hade tänkt mig nåt mjukare så här första gången...men när det ska snickras fasta hinder så är det ju ett bra ämne att ha som stome att utgå ifrån :) tack för tipset!!!

hmm...tror du klubben står för dom??

Är det inte vasst å hårt om man kör över dom :angel: hade tänkt mig nåt mjukare så här första gången...men när det ska snickras fasta hinder så är det ju ett bra ämne att ha som stome att utgå ifrån :) tack för tipset!!!

Nämen... du ska inte köra över dom!!! :rofl:

Mjukt och relativt ofarligt är
Koner
plaststolp med band
stolp med tyg uppspännt

Tre trästolpar fästes ihop med 2 plankor så det blir trekanter, typ som såna dom brukar ha i globen. Annars så är det mesta som jag tänkt på redan taget ;)

:o nää jag vet ju det...men man vet ju aldrig. Sisst vi hade precision så braka både jag och en till igenom en hel drös med kon par för det blev liksom lite fel...får man ett skrattanfall så får man :D men å andra sidan har vi rätt kul på våra kurser :bump:

Ja det har jag ju bilder på :o jag önskar att jag hann snickra ihop några men kursen är nästa helg och det ska tränas med kusen, jobba och ta hand om kottarna oxå...önska att celldelning fanns att beställa på webben :crazy:

nu verka det inte om om du ska bygga trekanter... men om du skulle få för dej det någon gång så kan du ju ersäta någon av plankorna med typ playwood eller sätta en playwood skiva mellan 2 plankor. och sen måla något farligt på playwooden så det blir lite skrämselhinder oxså :grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka