Flytta undan för tryck?

H

Hemligisten

Min pålla är ganska ouppfostrad och går gärna över en.. har nu börjat träna mig i att leda henne och att få henne att stanna bakom mig på avstånd, samt att i tex boxen hålla henne på avstånd men hon nafsar gärna efter en och då brukar jag trycka till henne tex i sidan eller på bogen och då blir hon bara ännu värre osv.. hur gör jag då?
Hon verkar nästan envisare än jag..

Hur lång tid brukar det ta att nå framsteg?

Sv: Flytta undan för tryck?

det beror på hur bra du är som ledare. ;)
ta hem en Nh instruktör en par timmar så du lär dig grunderna korrekt, syssla aldrig med detta på egen hand om du är nybörjare på detta.

Instämmer med föregående talare!
Det är värt pengarna!

Vad kostar det? ca? Och vet någon om det finns någon vid Bromma?
Hur vet man att det är någon bra?

ta kontakt med en westernklubb hos dig, dom vet.

Ok.. Tack.. skall se om jag hittar någon.. :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 457
Senast: _Taggis_
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025