Flytta nybetäckt sto?

Madde_padde

Trådstartare
Min häst är iväg på betäckning är betäckt i söndags och står nu kvar där, dock har vi köpt hästgård och jag skulle gärna plocka hem henne redan den 11/7 då vi får nycklarna. Är det okej att flytta henne till ett nytt ställe så nära inpå!? Där hon står idag går hon i rasthage och äter Hö vore skönt om hon fick komma hem och gå på bete :)

Man brukar säga att man inte ska stressa dom mellan dag 20-40 så det borde inte vara ett problem.

Skönt att höra jag blev lite nojjig då jag hörde att de inte var bra!

Hon är resvan så håller sig lugn :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 170
Senast: Skye
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 234
Senast: iiantazie
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 382
Senast: Digbil
·
Avel Hej! Mitt sto är iväg på betäckning nu och jag funderar fram o tillbaka om jag ska ta hem henne till det ordinarie stallet ett par...
Svar
6
· Visningar
4 140
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka