Flytta med barn?

Mirre

Trådstartare
Nån som har lite råd och ge?

Exet och jag gick isär i juli.
Vi har efter mycket diskuterande och med hjälp av soc kommit fram till att ha varannan vecka. Vi bor bara några 100 m ifrån varandra så det funkar.
Jag pluggar nu, klar i maj och hoppas på att kunna jobba sedan.
Men om jag inte får jobb här så måste jag ju flytta.
Hur funkar det med sonen då?
Har en känsla av att exet kommer börja bråka då och hävda att sonen ska bo hos honom hela tiden:cry:

Försöker nu få honom att gå med på att skriva sonen på min adress för att vi får mindre dagiskostnad och för att jag ska kunna söka underhållsstöd men han vägrar svara när jag säger något som är det minsta jobbigt:cool:

Hur ska man göra egentligen?

Sv: Flytta med barn?

Jag förstår om han börjar bråka om du flyttar. Det skulle du oxå göra om han ville flytta o ta med sej ert barn....

Gällande dagis o den biten så vad gör det för skillnad för ditt ex? Förlorar han nåt på det? Rättigheter eller annat?

Du får tänka ur alla olika hörn..

Hur skulle du känna/må/tänka om sonen stannade kvar och blev hel boende hos sin pappa istället och du flyttade ?

Men om jag inte får jobb här då?
Ska jag leva på soc då för hans skull?
Bäst är ju såklart om jag får jobb här men det vet jag ju inte.

Calazyria: Det är det enda jag gör.
Tänker, funderar och försöker lösa allt så det blir bra för alla.

Dock går det inte alls att prata med honom.
Han bara ignorerar mig när jag försöker.
Har kämpat så himla länge för att försöka reda ut allt men det går inte.
Orkar inte längre nu

Senast ändrad:

Ja jag förstår att den biten med jobb är svår.. Men du tar för givet att ditt barn ska följa med dej.. Ditt ex kan ju se det lika givet att barnet ska stanna.... Ni har ju samma rätt till barnet..

Men det du menar om att skriva barnet hos dej är det att du får full vårdnad då? Eller är det annat med just boendebiten?

Jag har inte samma situation som du. Därför undrar jag...

Lite funderingar.