Flytta magnolia

TantAgda

Trådstartare
Planterade en liten magnoliabuske i våras. Vi ska nu flytta inom en månad och undrar om jag kan ta med mej denna?

Har alltid velat ha magnolia och vill så även i det nya huset.
När är bäst att gräva upp och plantera om den? Nu i höst (vilket för mej känns mest logiskt) eller i vår efter att den blommat?

Sv: Flytta magnolia

Man kan flytta i stort sett allt på senhösten. Stor jordklump och mycket vattning så brukar det funka.

Bara en parentes. :)
Nu kanske ni inte sålt huset ni bor i nu, men om så är fallet så kan ni inte bara plocka med er de växter ni vill ha om ni inte redan från börjat kommit överens med köparen om det. Flyttade nämligen själv till ett hus och blev besviken för det fattades massa växter mot hur det sett ut vid visningen. Orkade inte bråka om det, men så kan man alltså egentligen inte göra.

Magnolier är jättefina men har noll koll när de kan flyttas. Så det svarar andra bättre på. :)

Nej, vi har inte sålt huset vi flyttar ifrån. Men tack för tipset iaf!

Line och l_v: Tack för svaren! Magnolian flyttar med oss och övriga växter senare i höst!;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 942
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka