Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han betalar av på lånet och vi pratade om att jag skulle dela på det också (inte amortering dock)
Vad menar du med detta? Betalar av på lånet = amortering.
Tror det blev rätt kan ingenting om sånt här! Men att jag ska betala halva räntan men inte amorteringen...
Men räntan är inte att betala av på lånet. Räntan betalar du oberoende av amorteringen. Lånet minskar inte ett smack av att man betalar räntan.
Blir du delägare i lägenheten då? Jag skulle aldrig betala av på lånet annars. Halva månadsavgiften, el osv men inte lånet. Nix pix.Nån här som har flyttat in i sin partners bostadsrätt? Hur har ni gjort med hyran?
Han betalar av på lånet och vi pratade om att jag skulle dela på det också (inte amortering dock) kommer undan billigt hursom men hade varit intressant att höra hur ni andra gjort
Jag flyttade in i min killes br för tre år sen kanske och jag betalar halva avgiften, halva elräkningen och halva tv/bredband. Inget annat.
Räntan är ju också din eftersom lånet är ditt så varför ska båda betala räntan Det är du som valt att ta lånet och du som får tillbaks investeringen när du säljer lägenheten.Jag och min pojkvän delar på avgift, el, bredband och ränta. Räntan ser vi som någonting vi måste betala för att ha möjlighet att bo i lägenheten, precis som avgiften, så det är självklart att båda betalar den. Skulle jag vilja amortera på lånet skulle jag självklart betala det själv, eftersom det är mitt lån.
Alla resonerar olika Min pojkvän hade inte haft möjlighet att ta lån om inte jag gjort det och ser det som en positiv grej att slippa betala 8000 i månaden för en lägenhet i andra hand.Räntan är ju också din eftersom lånet är ditt så varför ska båda betala räntan Det är du som valt att ta lånet och du som får tillbaks investeringen när du säljer lägenheten.
Nån här som har flyttat in i sin partners bostadsrätt? Hur har ni gjort med hyran?
Han betalar av på lånet och vi pratade om att jag skulle dela på det också (inte amortering dock) kommer undan billigt hursom men hade varit intressant att höra hur ni andra gjort
Jag har läst både bar och bur.Kl* ot*
Läste "Flytta in i partners BAR"
Blir du delägare i lägenheten då? Jag skulle aldrig betala av på lånet annars. Halva månadsavgiften, el osv men inte lånet. Nix pix.
Edit: Om man har väldigt stor skillnad på inkomsterna så tycker jag att man kan dela på utgifterna procentuellt, alltså att den som har högre inkomst betalar en större andel av utgifterna.