Buck
Trådstartare
Jag vill ha lite hjälp med vad jag ska tänka på nu. Har fått erbjudande om en lägenhet vilket blir mitt första egna boende. Är en bekants lägenhet som inte hyrts ut av dem tidigare. Vet inte hur bra koll de har på hur allt ska gå till men jag har verkligen ingen koll öht.
Vad ska jag göra nu? Lägenheten är inte bebolig i nuläget, ska till el och antagligen lite renovering.
Vad är det för kostnader jag ska fråga om/ vad brukar ingå i en hyra?
1 rum kök/vardagsrum, kamin, bastu. Vet inte mått än men relativt rymlig, (ingen koll på om kamin/bastu fungerar.)
Är i en stenlänga/fd kostall. Tänker på värme vilket kan bli väldigt dyrt om det inte är i hyran..
Är även råttor på gården som jag är lite oroad över (bryr mig inte så länge de inte kommer in till mig dock). Hur gör man med lås? Ska man skaffa nytt?
Osv
Vad kan jag kräva? Och vad ska jag tänka på?
Vad ska jag göra nu? Lägenheten är inte bebolig i nuläget, ska till el och antagligen lite renovering.
Vad är det för kostnader jag ska fråga om/ vad brukar ingå i en hyra?
1 rum kök/vardagsrum, kamin, bastu. Vet inte mått än men relativt rymlig, (ingen koll på om kamin/bastu fungerar.)
Är i en stenlänga/fd kostall. Tänker på värme vilket kan bli väldigt dyrt om det inte är i hyran..
Är även råttor på gården som jag är lite oroad över (bryr mig inte så länge de inte kommer in till mig dock). Hur gör man med lås? Ska man skaffa nytt?
Osv
Vad kan jag kräva? Och vad ska jag tänka på?