Flytta eksemhäst

A

askur

När är bästa tiden på året att flytta en häst med eksem från ett stall till ett annat med allt vad det innebär med foder, miljö osv.
Tacksam för svar

Sv: Flytta eksemhäst

Nu. jan-febr så hinner hästen installera sej lite.

Nov-dec går också bra. Skulle inte flytta på vår-sommar-höst om det nu inte var till trädfritt Gotland eller trädfritt Öland eller annat lämpligt knottfritt ställe som högfjällen.

Sv: Flytta eksemhäst

Har inte tänkt på vilka årstider jag flyttat pålle (oxå eksemisis) och det har bara varit inom kommunen. Iofs från innerland till kusten och tvärt om.

Men rent logiskt skulle jag säga till hösten - när eksemen gett sig för året. Då har ju hästen hela vintern på sig att aklimatisera sig med miljö och foder.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 647
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar