Flytt-Ångest

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Yoggi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 927
Y

Yoggi

Ska snart flytta och vet inte hur jag ska göra med min ena kattpojk. Han har rivit rätt så bra på vissa tapeter, och dit jag ska flytta nu blir det nytapetserat. Till saken hör att jag tapetserade om hela denna lägenheten innan inflyttning så det lär jag få göra om innan jag flyttar. Har haft funderingar på att lämna bort honom till någon där han får vara ute mycket, då jag tror han är understimulerad,(innekatt idagsläget) men samtidigt är han ju mitt lilla gull. Någon som har några kloka tankar kring detta? (detta är inte ett inlägg i ett försök att ge bort honom utan vill bara ha lite åsikter)
Tacksam för svar :bow:

Sv: Flytt-Ångest

Har han ett klösträd?

Har själv en innekatt och han klöser ingenstans förutom på klösträdet.

Ja han har två klös brädor, plus att min andra innekatt aldrig skulle drömma om att gå på tapeterna, han håller sig till klösbrädorna.

Har aldrig fattat det där med att riva på tapeterna, varför är det kul :confused:

Våra katter har ibland gått på soffor och liknande, men tapeter verkar väl ingen hit. Är det främst lite grövre tapet, typ strukturtapet som är poppis eller?

*sorry, lite off topic*

har inga strukturtapeter. Utan bara "vanliga". Det hade väl varit en sak om han gått på i ett rum men han har ju verkligen pillat lite i varenda rum.

Tror inte det spelar någon roll om katten väl börjat göra det.
Min äldsta kunde när han var ensam innekatt i en tvåa, ta sats i hallen och slänga sej mot väggen och åååka ned :crazy: Som tur var den lägenheten så skabbig iallafall så de var tvungen att renovera oavsett kattklösning.
Sen flyttade vi och det har blivit lite klöst av mellankatten -fast det var när han var yngre och fick för sej att klättra upp i min sänghimmel till toppen och dingla där som det vart lite märken uppe vid taket :crazy: .

vacasso skrev:
Tror inte det spelar någon roll om katten väl börjat göra det.
Min äldsta kunde när han var ensam innekatt i en tvåa, ta sats i hallen och slänga sej mot väggen och åååka ned :crazy: Som tur var den lägenheten så skabbig iallafall så de var tvungen att renovera oavsett kattklösning.
Sen flyttade vi och det har blivit lite klöst av mellankatten -fast det var när han var yngre och fick för sej att klättra upp i min sänghimmel till toppen och dingla där som det vart lite märken uppe vid taket :crazy: .

Kunde inte låta bli att le lite, inte så roligt att hitta sin katt dinglande i toppen av sänghimlen men lite kul måste det sett ut?! ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 133
Senast: Edla
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 305
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 235
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka