E

Egonson

Kan man använda det till häst?
Ungefär samma sak som Switch Pour On, men till för kor och så är det något billigare.
I vårt stall har ägarna använt Flytix på sina hästar i flera år, men jag är osäker på det.

Någon som vet hur det är med den saken?
Det står inget på förpackningen om att Flytix skulle vara skadligt för häst, men nojig som jag är :)

Hej
Skulle nog inte rekommendera detta till hästar för det är ju särskilt myggmedel till KOR min pappa använder det till sina kor för veterinären rekomenderade det innan man släppte ut de på grön bete. Det innehåller nog andra medel än till hästar. Kan även användas till får men ej till häst hade jag aldrig vågat. mvh marie

Okej. Då blir det Switch po för mina pållar i år.

Har läst lite mer om Flytix på Lactamin.se, där står det också att det är till för just betesgående kor.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
654
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård