Flyinge avelschampionaten hoppning-06

gylle

Trådstartare
Så nu börjar det dra ihop sig för årets höjdpunkt (iofs en kvalhelg kvar). Så nu är jag nyfiken vilka har kvalat sina 4, 5 och 6 åringar ?

Sv: Flyinge avelschampionaten hoppning-06

Svarade på avel. Saknar en nolla på 4-åringen, men semifinalen går inte förrens andra helgen i oktober så än finns lite tid.

/C

Ja just det ni med småttingar har lite längre tid på er (5 o 6 åringars anmtid går ut den 21 sept alltså bara nästa helg också för dem som inte är färdiga). Kan säga att det märktes på tävlingen i helgen inte ofta unghästklassen är större än de gamla på vanlig regtävl.

Du får se till att sätta den där nollan nästa tävling, vet själv hur det är när man bara saknar den där sista (tycker ofta det går häx i den sista de första kommer ofta kvickt), själv kan jag ju andas ut nu och det kan jag lova är skönt.

Så se nu till att lyckas så att vi ses i Flyinge om lite mer än en månad.

Mmm. Jag var på en mindre tävling förra helgen. I avd A så var det 8 starter. I avd B så var det 23. Tre ryttare hade med sig 5 hästar var, två stycken med tre hästar och jag hade två.

Den framhoppningen var inte och leka med - majoriteten 4-åringar också. :D

Sen här där det inte finns så mycket ryttare (inte tävlimgar heller för den delen) så är vi ju alltid samma. Det är jag och två ryttare till som har med oss ett gäng unghästar varje tävling. Vet allt om varandra nu så här mot slutet av året... Har sin charm men ibland är det lite tråkigt!

Mmm. Jag var på en mindre tävling förra helgen. I avd A så var det 8 starter. I avd B så var det 23. Tre ryttare hade med sig 5 hästar var, två stycken med tre hästar och jag hade två.

Den framhoppningen var inte och leka med - majoriteten 4-åringar också. :D

Sen här där det inte finns så mycket ryttare (inte tävlimgar heller för den delen) så är vi ju alltid samma. Det är jag och två ryttare till som har med oss ett gäng unghästar varje tävling. Vet allt om varandra nu så här mot slutet av året... Har sin charm men ibland är det lite tråkigt!

antar att vi åker till semin i Örebro den 7-8 okt för att kvala 4 åringen, bara tiden räcker till..

Ska bli så spänninde o se din hingst i verkligheten Gylle!!!

Ja vi får hoppas på bättre flyt detta året än förra så att ni alla får se honom fräch iår.

Min skall vara med i semin i Helsingborg. Min lilla tyska 4a åriga dam kvalade tidigt och har haft sommarlov. försöker tävla henne sparsamt så det har bara blivit en tävlig nu under hösten där hon nollade i båda klasserna ( reg 1 m x 2). nu skall hon " värma" upp inomhus i Dagstorp i helgen. skönt med en inomhustävling innan semin.
förhoppningsvis ses vi allihopa i Flyinge.

Ja min kille var egentligen också anmäld till Dagstorp men iom att vi valde att köra till Munka i helgen och han gått intensivt så fattades beslutet att han först och främst behöver en paus. Tyvärr har han gått väldigt lite inne iom att han var sjuk hela våren nästan (borrelia) och i stort sett inte alls startade inne ifjor så lite inomhus tävling hade ju behövts får se vad vi hittar på.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Mat Så börjar det äntligen dra ihop sig och det är dags för årets höjdpunkt på Strömsholm och Österängarna - Svenskt Grand National. :bump...
2
Svar
20
· Visningar
1 090
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA