flygbiljett för häst

C

carlsberg93

är det någon som har någon aning om hur mycket det kostar att flyga hem en häst från ett annat land?
jag har en häst i orlando(Florida) som jag ska flyga hit till sverige i slutet av augusti, frågan är om det är någon som har/ ska eller vet hur mycket det kostar att flyga hem en häst från ett annat land? eller har någon länk som kan skickas?
TACKSAM FÖR SVAR!

Sv: flygbiljett för häst

det är nog väldigt dyrt !
men wihoo va coolt och flyga med en häst :p

Kolla på westernforumet, där har du flera trådar i ämnet, och svar från folk som importerat många hästar från USA.
Står den i karantän nu?
Det kostar ca 35-40000kr med flyg och en månads karantän tillsammans, men det finns noggrannare svar på w.forumet. (Där kan du dessutom få kontakt med folk som kan hjälpa dig med vart du skall vända dig)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har transporterat en häst TILL USA, men kan tänka mig att det är ungefär samma pris från. Det kostade ca 50.000:-, men det är några år sedan nu.

Det bästa är väl att anlita en speditör som sköter allt åt dig, både bokar transport och fixar alla införsel- och tullhandlingar.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar