Flyga till USA-hjälp en nybörjare!

Ibland behöver man ju kanske inte gå in i detalj på vad man ska göra då det kan bli spännande följdfrågor. :angel:

Första gången jag var i USA och customs frågade vad jag skulle göra svarade jag glatt att jag skulle på konsert. Något denne uppfattade som mycket märkligt, åka från Sverige till USA för att gå på konsert och började förhöra mig om band, ort, arena, dag, you name it. Han var fortfarande konfunderad och jag blev vidareskickad för mer utfrågning. Till råga på det hade jag en förlupen clementin i väskan som en av hundarna fick nys på och kom i full kareta och markerade med vakten efter sig. Ett under att jag tog mig igenom det där inte alltför traumatiserad och att jag faktiskt åkt tillbaka, flera ggr. Dock med vissa lärdomar om hur och vad man ska säga. Och ha med sig. :D
 
Jag fick inte mitt visum förlängt på plats 1978, och därmed hemskickad, när jag studerade i USA, p.g.a. av att "jag ljugit om samröre med en kommunistorganisation".
Kommunistorganisationen var FNL-rörelsen, jag hade råkat (slump, jag stannade till vid ett möte några år tidigare) bli fotograferad av SÄPO precis bredvid en frontperson...

Jag undrar om de glömt bort det, och att jag ens skulle kunna få inresa tillstånd till USA idag?
Det skulle du nog få. Min familj fick aldrig visum på den tiden, av likartade skäl. Men sedan de tog bort visumkravet, har det inte varit några problem.
 
Ibland behöver man ju kanske inte gå in i detalj på vad man ska göra då det kan bli spännande följdfrågor. :angel:

Första gången jag var i USA och customs frågade vad jag skulle göra svarade jag glatt att jag skulle på konsert. Något denne uppfattade som mycket märkligt, åka från Sverige till USA för att gå på konsert och började förhöra mig om band, ort, arena, dag, you name it. Han var fortfarande konfunderad och jag blev vidareskickad för mer utfrågning. Till råga på det hade jag en förlupen clementin i väskan som en av hundarna fick nys på och kom i full kareta och markerade med vakten efter sig. Ett under att jag tog mig igenom det där inte alltför traumatiserad och att jag faktiskt åkt tillbaka, flera ggr. Dock med vissa lärdomar om hur och vad man ska säga. Och ha med sig. :D

Clementin-Gate!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp