Flyga med mobilt boardingkort

Dessy

Trådstartare
Hur ska jag göra??

Jag ska flyga imorgon och resfebern har tydligen slagit till ordentligt...

Så kan någon vänlig själ tala om hur jag ska göra med det mobila boardingkortet? Jag har checkat in via appen och boardingkorten finns att trycka fram där det är en sån där "fyrkantig ruta med streck och prickar". Jag har även tagit skärmdumpar på dem utifall att internet skulle strejka just då. Men hur ska jag bete mig då jag kommer till flygplatsen? Jag har inget bagage som ska checkas in. Ska jag göra ingenting tills det är dags att gå till "boardingen" och säkerhetskontrollen (liten flygplats så säkerhetskontrollen är det sista stoppet innan det är dags att gå in i planet)? Eller måste jag visa upp mitt mobila boardingkort någon annanstans innan?

Hjälp :confused: :nailbiting:

Om du är färdigincheckad och inte har något bagage kommer du bara behöva visa kortet vid säkerhetskontrollen och i gaten :)

Hur ska jag göra??

Jag ska flyga imorgon och resfebern har tydligen slagit till ordentligt...

Så kan någon vänlig själ tala om hur jag ska göra med det mobila boardingkortet? Jag har checkat in via appen och boardingkorten finns att trycka fram där det är en sån där "fyrkantig ruta med streck och prickar". Jag har även tagit skärmdumpar på dem utifall att internet skulle strejka just då. Men hur ska jag bete mig då jag kommer till flygplatsen? Jag har inget bagage som ska checkas in. Ska jag göra ingenting tills det är dags att gå till "boardingen" och säkerhetskontrollen (liten flygplats så säkerhetskontrollen är det sista stoppet innan det är dags att gå in i planet)? Eller måste jag visa upp mitt mobila boardingkort någon annanstans innan?

Hjälp :confused: :nailbiting:
Du går direkt till säkerhetskontrollen och sedan vidare till gaten, vid boarding visar du fram mobilen igen innan du går in till din plats. :)

Liknande trådar

Tjatter Är ett tag sedan jag flög så har inte riktigt koll på vad som är ok och inte i handbagaget. Man får inte ha med sig sin vattenflaska för...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 540
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 422
Senast: Paddington
·
Äldre Hjälp en newbie :p På söndag ska jag flyga ensam från frösön till Landvetter. .. Jag har aldrig i mitt liv flugit inrikes och vid de...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 133
Senast: Piek
·
Övr. Katt Det kommer komma en tid då jag måste flyga med min katthona. Jag har köpt en bur som ska vara godkänd för flygning och har tagit reda på...
2
Svar
22
· Visningar
4 097
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar