Flyga, boarding card

Kirre

Trådstartare
Snabb fråga, om jag checkar in nu för avresa imorgon, måste jag printa boarding cardet nu också eller kan jag göra det på flygplatsen imorgon?

Brukar alltid göra allt på flygplatsen
men skulle vilja välja bättre platser än vad som finns kvar någon timme innan avresa. Har dock inga utskrivningsmöjligheter hemma.

Kolla på flygbolagets webbsida. Det varierar mellan olika flygbolag och flygplatser. För mig har det aldrig varit problem att checka in i förväg och skriva ut på flygplatsen.

Kan bero på flygbolag. Ryan kräver ju att man skriver ut sitt boarding card, men de är tydliga med det. Jag har gjort som du vill på (tror jag) SAS och Lufthansa. Jag har också använt helt mobilt boarding card (skickas till telefonen) med Norwegian och Turkish.

Ibland kan man få boardingkortet i mobilen också, då kan man antingen skriva ut det på flygplatsen, eller visa upp/blippa QR koden/EAN koden när man går på :)

Tack, ska kolla. Har ju gått incheckningslänk per mail men vågar inte gå in där om det slutar i att jag då måste printa hemma.

Flyger med SAS. Just ja, till telefonen tänkte jag inte på att man kanske kan få det.
Tycker ju inte det borde vara något krångel men dumt om jag står där kl sex imorgon bitti....

Hm, nu står jag som incheckad iaf men verkar bara kunna skriva ut, inte få till mobilen. Får hoppas jag kan göra det på flygplatsen då. :nailbiting:

Hm, nu står jag som incheckad iaf men verkar bara kunna skriva ut, inte få till mobilen. Får hoppas jag kan göra det på flygplatsen då. :nailbiting:
Har du inte fått som en PDF till din mail? De gånger jag inte fått mobilt boardingkort brukar jag bara öppna PDF:en i mobilen, ta en screenshot så att streckkoden syns och använda den när jag ska igenom securityn. Brukar funka finfint.

Men ska du med SAS brukar man väl alltid kunna skriva ut på plats? Bara trycka ut den ur en av automaterna.

Klickade jag på Skriv ut boarding card så ville ngt laddas ner men min mobil strular med nedladdningar när jag är på mobilt nätverk. Kommer jag åt wifi på flygplatsen kan det nog gå.

har du ett mail är det ingen fara alls att klicka på länken och checka in. Man kan gå in på länken hur många gånger som helst.

Om du flyger med SAS, har du fått ett SMS om att du kan checka in? I sådana fall kan du klicka på länken i sms:et och
1. Checka in (om du inte redan gjort det)
2. Har du checkat in och trycker på länken igen så kommer du till bordingcardet direkt i telefonen.

Har du inte något SMS men en bokningskod, så är det bara att stega fram till en av SAS egna inchckningsautomater, tryck in din bokningskod, välj skriv ut boarding card.

Har du varken SMS, bokningskod, eller bokning som sitter på ditt credit eller SAS eurobonuskort så går du fram till någon av SAS-diskarna och säger "HEj, jag heter @Kirre och ska flyga, men jag har tappat min bokning" Visa sedan leg och de brukar skriva ut ett nytt boarding card.

Tack för påminnelsen att jag inte har valt sitplats på min flight i morgon!

Tack @Derivata !
Jag har bara fått mail med länk till incheckning så det har jag gjort. Om bara min telefon inte velat ladda hem dokument på mobilt nätverk så hade jag nog haft boarding cardet i telefonen men låter stabilt att jag kan använda automaterna, de brukar jag använda men brukar få skitplatser bara för att jag alltid kommer så sent jag vågar till flygplatsen. Nu fick jag lite bättre iaf. :)

Om du flyger med t ex SAS är det lugnt.
Du har uppenbarligen lyckats checka in och valt plats som du vill ha.
När du kommer till flygplatsen går du till en automat och förljer instruktionerna på skärmen.
Många flygningar kan ske utan utskrivet boarding pass, men du kan alltid skriva ut ett borarding pass från automaten, oftast även bagagetag att sätta på väskan. Sedan går du bara till Bagage drop :-)!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
3 134
Senast: Lingon
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 175
Senast: Ridinglady
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar