Flugtäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 055
F

Fladde

Jag undrar vad ni rekomunderar för märke?
Gärna med helhals.

Jag har letat som en galning på Falsterbo men hittar bara Mark tood och det är vitt :crazy:

Sv: Flugtäcke?

Kan egentligen inte rekommendera märke...

Vår häst här ett täcke från B****s eller H***s, kommer inte ihåg vilket. Hals + täcke, ingen magplatta. Har haft det i 5 år, hållbart. Funkar jättebra. Hästen får inga bett! Inte ens under magen eller på skapet.

Norrland

Bucas ska ju vara bra. Jag skulle iväg i veckan och köpa den flughuvan, men då är alla affärer i Falsterbo och har stängt, så du ska nog hitta om du är i Falsterbo. :p

Jag har sprungit och letat hella dage där var i början men såklart köpte jag inte det först :crazy:

Fladde skrev:
Jag undrar vad ni rekomunderar för märke?
Gärna med helhals.

Jag har letat som en galning på Falsterbo men hittar bara Mark tood och det är vitt :crazy:
Varför vill du inte ha ett vitt?
Bucas är suveränt. Termo-master är också bra, men halsen är inte lika "hel" som bucas.
Har också ett från domani, och det är inte alls bra.

exem täcket från h**ks :bow: de bruna
jätte bra är de!!

Börjes Fly Stop ska ju vara mycket prisvärt, näst bäst i test i någon hästtidning nyligen har jag hört.

Har ju precis själv kompleterat mitt förråd med flugtäcken i Falsterbo (flera hästar). Vilket täcke som är bäst beror lite på hur hästen ser ut i byggnaden. Har haft Mark Todds vita i 2 år och är supernöjd med det till den hästen som har det. Dock var halsen för liten till hingsten så han fick nu ett bucas och även det verkar ligga bra. Och köpte dessutom 2 st Domani och har nu upptäckt att dessa passar kanonbra på hästar med lite fullblodsstuk över kroppen, klart positivt överaskad av dessa "billiga" täcken.
Termomaster har jag två stycken och de är jag mest missnöjd med inte alls bra, kryper bakåt så bogen stramar enormt och halsen kryper också neråt så att halva halsen blir bara.
Kan tipsa efter egen undersökning att billigast Mark Todd hittar du i första raden (från stallarna räknat) och billigast Bucas hittar du hos danskarna (tror det är nästsista raden mot dressyrbanan till ganska tidigt igången från hoppbanan räknat.

gylle skrev:
Har ju precis själv kompleterat mitt förråd med flugtäcken i Falsterbo (flera hästar). Vilket täcke som är bäst beror lite på hur hästen ser ut i byggnaden. Har haft Mark Todds vita i 2 år och är supernöjd med det till den hästen som har det. Dock var halsen för liten till hingsten så han fick nu ett bucas och även det verkar ligga bra. Och köpte dessutom 2 st Domani och har nu upptäckt att dessa passar kanonbra på hästar med lite fullblodsstuk över kroppen, klart positivt överaskad av dessa "billiga" täcken.
Termomaster har jag två stycken och de är jag mest missnöjd med inte alls bra, kryper bakåt så bogen stramar enormt och halsen kryper också neråt så att halva halsen blir bara.
Kan tipsa efter egen undersökning att billigast Mark Todd hittar du i första raden (från stallarna räknat) och billigast Bucas hittar du hos danskarna (tror det är nästsista raden mot dressyrbanan till ganska tidigt igången från hoppbanan räknat.

Vad kostar buckas?
Vad heter Danskarnas affär??

Bucas kostar hos danskarna (kommer inte ihåg vad den hette, rätt stort avlångt vitt tält om man står framför så hänger det ett bucas upp på väggen längst till höger, prydlig affär där sakerna inte är huller om buller ridbyxor längst till vänster) 1200:- (lyckades pruta ner det till 1100:-).

Betr Domani så är hästen ganska tunn över halsen och inte jättebred i bringan (fullblodstyp) så hästens normal storlek är den däremot kraftigare i hals bringa (ligger inte så bra då) så får man gå upp en storlek

gylle skrev:
Bucas kostar hos danskarna (kommer inte ihåg vad den hette, rätt stort avlångt vitt tält om man står framför så hänger det ett bucas upp på väggen längst till höger, prydlig affär där sakerna inte är huller om buller ridbyxor längst till vänster) 1200:- (lyckades pruta ner det till 1100:-).

Betr Domani så är hästen ganska tunn över halsen och inte jättebred i bringan (fullblodstyp) så hästens normal storlek är den däremot kraftigare i hals bringa (ligger inte så bra då) så får man gå upp en storlek

Hur är Buckas i storlekarna?
Undrar ocksså hur Mark todds är?

Jag köpte ett Rambo Dusbuster m helhals i dag. Har inte provat det än men ska ju va bra. Bucas tycker jag inte om, det skavde och bromsarna flög in under täcket! :eek:

Hur är Mark todds?

Det blir nog ett sånt och en hals imorgon.

Både Bucas och Mark Todd är normala i storlekarna, om du väljer Mark Todd så skall du ta L i halsen (blir kort annars).

Bucas täcket verkar kanonbra (har nu använt det 2 dgr) och det ligger kanonbra, förstår inte hur insekterna skulle kunna komma in under detta om det passar ordentligt är helt klart det som täcker bäst där halsen verkligen blir uppe hela dagen och klart bäst skydd i bringan iom den hela frontplattan. Magplattan fick jag korta in iom att hingsten är mkt ädel men nu sluter den också tätt. Verkar klart vara ett mkt bra köp. Dock vet jag efter att ha tittat i Falsterbo att det finns en gammal och en ny modell så det kanske var den gamla modellen som beskrevs ovan.

Har man mkt problem med insekter så hade jag valt Bucas (om man har råd att lägga lite mer) nu vet jag dock var du har din häst (känt igen det på korten) och där är ju inte särskilt mkt insekter så då kan det ju mkt väl räcka med Mark Todd som är lite smidigare för hästen att ha på sig (inte lika inpackade).

Horseware Rambo Flybuster el. Dustbuster. Horseware öht. På tävling har jag ett brunt från Globus, för varmt för att ha hela dagarna i hagen men perfekt på tävling.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
348
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 210
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
670
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka