Flugtäcke!

Lady_A

Trådstartare
HUr bra är det??
Fördel nackdel??
Vilket är bäst??
Ska finnas ett med långa sidor och hel hals i tunnt nät som är UV-reflekterande! Vad heter det och var säljs det???

De med "plast" över nätet som ska reflektera (ett helt tyg alltså) känns som att de blir varma!

Det jag vill ha ska vara svalkande....

Puttar upp!!!

Nån måste ju veta!??

Ni med fullblod och araber hur skyddar ni era??? Vad har ni för täcke är det bra??

Jag har ett Event flugtäcke med hals. Ett av mina bästa inköp när de gäller täcken :cool:

Flugtäcke Klicka vidare...

// Anna

Var kan man beställa det???
På sidan???
Är det i nät och inte plasttyg???

Tack för tips!

Själv har jag upplevt att flugornakryper in i skarvarna, men täcket passade mog int till hundra procent synd för de är hemskt med mygg och knott hos mig.

Min arabkorsning hade flugtäcke på sig hela förra sommaren och han tyckte det var kanonskönt :cool:. Han avskyr täcken annars men när man la på honom flugtäcket så suckade han bara förnöjt... Har ett Bucas-flugtäcke och jag tycker att det är kanonbra, enligt reklamen skall det reflektera UV strålarna trots att det inte är någon "plast" på det. Det blir inte heller särskilt varmt och det skyddar hela hästen. Kan definitivt rekommendera detta täcke. Finns att köpa bl a på Hööks (kommer inte ihåg om Börjes kanske har det också).

Det är väl lite plastigt men det är ett finmaskigt nät som skyddar bra tycker jag. Vad det är gjort av vet jag inte men men...

Kolla var närmaste återförsäljare finns, jag vet att bland annat Granngården har det...

Lycka till

Bucas har ett bra flugtäcke, med hals och magskydd.
Skyddar även mot solens uv strålar.
Finns att köpa på bla Granngården, kostar ca 1500.-

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 711
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21