Flugtäcke med UV eller exemtäcke?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag vet inte vad det är jag ska ha!
Hästen är väldigt känslig mot insekterna här och har gråa fält i panna, på ganasher och hals. Just nu täckad med första bästa täcke jag fick tag på samt rejält insmord, men skulle behöva ett ordentligt täcke som skyddar mot :devil:-skapen!

Jag vet inte heller om jag behöver UV-skydd i täcket? Jag har bara hittat flugtäcken som har det. Har inte råd att lägga flera tusen på ett täcke men har hittat ett par billigare varianter att prova med.

Så som sagt, exemtäcke eller flugtäcke? (magplatta har jag hittat till bådadera, dock bara UV-skydd på flugtäcket).

Tacksam för snabbt svar!

Sv: Flugtäcke med UV eller exemtäcke?

"Enda" skillnaden verkar vara att exemtäcken sitter lite tajtare runt hals och ben.

Har hittat ett flugtäcke som ser väldigt bra ut och dessutom billigt samt med UV skydd, så hoppas ju att något sånt kan funka?

Men självklart ska hon ha det som är bäst.

Har själv köpt Domani täcke till mitt halvblod med fullblodspäls och är jätte nöjd.Mag platta är toppen samt långhals.Bara att spreja Nylanders på synliga delar och lilleman är så nöjd...

Jag behöver inga märken eller så..

Ville bara veta om det var någon skillnad på exem och flugtäcke, eftersom de ser olika ut.

Tex:
Exemtäcke
flugtackeeksem.jpg

Flugtäcke
flugtackeFCCOMBO.jpg

Flugtäcke är inte gjort för dom mindre knotten. Utan siter lösare och har större maskor knott och andra mindre insekter kommer igenom.

Exemtäcket släpper inte i genom knott och sitter åt mot kroppen mer. Finns i olika modeller.
Täcker kroppen men inte magen
Täcker mage och kroppen
Täcker mage, kroppen o huvudet

Ett känt märke av exemtäckes tillverkare har keps så man skyddar bra öronen samt att man kan beställa djuverskydd till stona.

Lycak till med ditt täckes val.

Aah! :D

Min häst verkar inte påverkad av knott, det är de stora som plågar henne.
Hur märker man om det är just knott som är problemet?
Hon har ingen klåda eller exem, däremot bett från stora insekter som blivit till gråa "fält" och dessa behöver hon skydda.
Har bara dessa på hals och huvud.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 736
Senast: Liten
·
Islandshäst Valde att lägga tråden här trots att den nog bör ligga på utrustning. Kändes som att ni här på islandshäst har bäst koll. Men moderator...
Svar
16
· Visningar
1 795
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 464
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka