Flugtäcke?kli på svansen? vilket flugtäcke är bra.

L

lainen

Min häst har i år fått lite småsår i svansrot och man, hon har inte tidigare haft problem med insekter ,så vet inte vad det är i år.
funderar på att köpa ett flugtäcke nu när det slog om och blev varmt idag igen,insekterna lär väl dyka upp igen med värmen.

dom kanske äter i hennes små sår?
så det blir värre?

flugtäcken då?
var köper man ett billigt flugtäcke som ändå funkar?
vad rekommenderar ni? och vad ska man inte köpa, finns det dåliga som insekterna biter igenom,med för stora hål tex?

tack på förhand=)

Sv: Flugtäcke?kli på svansen? vilket flugtäcke är bra.

Låter som exem.
amigo har flugtäcken för 599 spänn som är svala och bra. Mjukt tyg och bra passform som inte ger skav.

Sv: Flugtäcke?kli på svansen? vilket flugtäcke är bra.

Om du misstänker att din häst har eksem så rekommenderar jag dig att köpa ett riktigt eksemtäcke. Ett eksemtäcke skyddar mycket mer än ett flugtäcke.
Det finns eksemtäcken som inte kostar en förmögenhet :) Det viktigaste är passformen, så att inte täcket skaver på din häst.
Jag använder eksemtäcken från Jacson, Hööks och Boett. Boett (dyrast) har bäst kvalitet och hållbarhet, men jag tycker att de billiga täckena fungerar precis lika bra på min häst iaf.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 709
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 414
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Bakgrund: Nu kommer en lååång historia, var beredda. Köpte min 8-åriga kallblodstravare i slutet på febr detta år. Han är skolad...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 899
Senast: Lindon
·
S
Hästvård Nu är jag så trött på alltihop! Min häst skadade sig i Maj, förstärkningsbandet vf. Jag har nu hållt på hela sommaren med göra små...
Svar
19
· Visningar
1 533
Senast: Smilla96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka