Flugspray Någon??

KNUTEN

Trådstartare
jag vet att årstiden är fel åså men någon som har något bra respet på hemmagjord flugspray som fungerar? (har lixom ingen lust att lägga flera hundra kronor på flugspray).

tacksam för svar :)

Sv: Flugspray Någon??

I somras använde jag en blandning av vitlök, vinäger (tror äppelcider) och vatten. Blandade 50/50 av vatten och vinäger, sen pressade jag måååånga vitlöksklyftor i det. Lät det stå och dra i några dagar, sen silade jag bort vitlöken. Luktade inte gott, men funkade hyfsat tycker jag. Tror även man kan använda lite matolja i blandningen, men kanske inte blir så bra i solen? marinerad häst... :smirk:

Nästan alla flugspray innehåller ju citronella vilket är detsamma som citronmeliss...Jag brukar göra som föregående "talare" och blanda vitlök med vatten och sedan blanda i citronmeliss. Minst lika bra som de flugspray du köper i affären, om inte bättre...!!!

Hur mycket citronmeliss har du i?
Och hur länge låter du det så och "dra"?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 416
Senast: Acto
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 090
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 348
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka