flugmedel!

S

susen87

Vad använder ni för flugmedel och hur tycker ni att de funkar? Man vet ju aldrig om det som står på flaskan/burken verkligen stämmer.. :devil: :D

Jag använde renons förra sommaren, pollen var iaf mindre besvärad av flugorna än hagkompisen. Vet inte om det kan ha berott på färgen (pollen skimmel och kompisen brun) någon som vet något om det? Jag läste nämligen att zebramönstrade täcken skulle vara avskräckande.

Jag använder RB86, Skillingarydsalva/4 ess, Nylanders hästkräm. De fungerar super! :love:
Ska förmodligen komplettera med Switch i sommar.

Sen äter han äppelcidervinäger och vitlök året runt, kanske kan spela lite roll i antalet knott och myggor som vågar sig på honom... :D

Mvh Huntress

Använder Föllinges Myggdeo och har så gjort de senaste 5 åren. Funkar bra för mig och min häst.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
507
Senast: CarEr
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård